Cavaion, Irina Moira (2023)
Teaching and learning the language of the neighbour country: Tools for mainstream primary education in the Slovenian-Italian border area.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2022, 27 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00021812
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
The article presents two central tools for teaching neighbour languages in border areas within the didactic framework of the Contact-Based-(Neighbour-)Language-Learning-and-Teaching method (CoBLaLT, Cavaion 2015; 2016; 2019), namely a teacher’s guide to contact-based neighbour language teaching and the digital portfolio ‘My multimedia autobiography of cross-border contacts’ for pupils aged 11 to 15. They were developed as part of a postdoctoral project between 2017-2019 in the Italian-Slovenian border region. The article highlights the importance of making language teaching research a collaborative process between a strong scientific and professional community that thus fosters innovation and effectiveness of methods and contents in neighbour language learning.
Typ des Eintrags: | Artikel | ||||
---|---|---|---|---|---|
Erschienen: | 2023 | ||||
Autor(en): | Cavaion, Irina Moira | ||||
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung | ||||
Titel: | Teaching and learning the language of the neighbour country: Tools for mainstream primary education in the Slovenian-Italian border area | ||||
Sprache: | Englisch | ||||
Publikationsjahr: | 2023 | ||||
Ort: | Darmstadt | ||||
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2022 | ||||
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt | ||||
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 27 | ||||
(Heft-)Nummer: | 1 | ||||
DOI: | 10.26083/tuprints-00021812 | ||||
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/21812 | ||||
Zugehörige Links: | |||||
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals | ||||
Kurzbeschreibung (Abstract): | The article presents two central tools for teaching neighbour languages in border areas within the didactic framework of the Contact-Based-(Neighbour-)Language-Learning-and-Teaching method (CoBLaLT, Cavaion 2015; 2016; 2019), namely a teacher’s guide to contact-based neighbour language teaching and the digital portfolio ‘My multimedia autobiography of cross-border contacts’ for pupils aged 11 to 15. They were developed as part of a postdoctoral project between 2017-2019 in the Italian-Slovenian border region. The article highlights the importance of making language teaching research a collaborative process between a strong scientific and professional community that thus fosters innovation and effectiveness of methods and contents in neighbour language learning. |
||||
Alternatives oder übersetztes Abstract: |
|
||||
Freie Schlagworte: | Neighbour language teaching and learning, multilingual border regions, linguistic autobiography, EU language policy | ||||
Status: | Verlagsversion | ||||
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-218128 | ||||
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik | ||||
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
||||
Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:43 | ||||
Letzte Änderung: | 28 Sep 2023 11:43 | ||||
PPN: | |||||
Export: | |||||
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Teaching and learning the language of the neighbour country: Tools for mainstream primary education in the Slovenian-Italian border area. (deposited 28 Sep 2023 11:43) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |