Ross, Fiona (2023)
Learning English, and Teaching English – and linking the two together.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2017, 22 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00013033
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
Degree courses in modern languages, especially those for students wishing to become teachers, tend to consist of different modules with little connection to each other and may have insufficient emphasis on improving language skills. This paper presents the concept and structure of a language course designed to address such issues. It is holistic in approach and focuses on developing students' awareness of language learning processes; the insights acquired by the participants can be applied to any learning or teaching situation.
Typ des Eintrags: | Artikel | ||||
---|---|---|---|---|---|
Erschienen: | 2023 | ||||
Autor(en): | Ross, Fiona | ||||
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung | ||||
Titel: | Learning English, and Teaching English – and linking the two together | ||||
Sprache: | Deutsch | ||||
Publikationsjahr: | 2023 | ||||
Ort: | Darmstadt | ||||
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2017 | ||||
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt | ||||
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 22 | ||||
(Heft-)Nummer: | 2 | ||||
DOI: | 10.26083/tuprints-00013033 | ||||
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/13033 | ||||
Zugehörige Links: | |||||
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals | ||||
Kurzbeschreibung (Abstract): | Degree courses in modern languages, especially those for students wishing to become teachers, tend to consist of different modules with little connection to each other and may have insufficient emphasis on improving language skills. This paper presents the concept and structure of a language course designed to address such issues. It is holistic in approach and focuses on developing students' awareness of language learning processes; the insights acquired by the participants can be applied to any learning or teaching situation. |
||||
Alternatives oder übersetztes Abstract: |
|
||||
Freie Schlagworte: | language learning, language teaching, language awareness, higher education, teacher education and training, authentic materials, a good learning environment; Sprachen lernen, Sprachen lehren, Sprachbewusstheit, Hochschulbildung, Lehrerausbildung, authentische Materialien, eine gute Lernumgebung | ||||
Status: | Verlagsversion | ||||
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-130337 | ||||
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik | ||||
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
||||
Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:40 | ||||
Letzte Änderung: | 28 Sep 2023 11:40 | ||||
PPN: | |||||
Export: | |||||
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Learning English, and Teaching English – and linking the two together. (deposited 28 Sep 2023 11:40) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |