Johansson, Karmen Terlević (2023)
Successful learning in L3 German through CLIL? Findings from a study of the oral production of Swedish pupils in lower secondary school.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2013, 18 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012713
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
This article presents findings from an empirical study of oral production in German as a second foreign language (L3 German). It is based on the oral productions of 24 L1 Swedish pupils attending lower secondary school and compares the productions of CLIL learners to non-CLIL learners and German native speakers; its main objective is to investigate whether the CLIL approach has a positive impact on oral L3. The analyses focus on the size and frequency of the productive vocabulary as well as on the employment of communicative strategies.
Typ des Eintrags: | Artikel | ||||
---|---|---|---|---|---|
Erschienen: | 2023 | ||||
Autor(en): | Johansson, Karmen Terlević | ||||
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung | ||||
Titel: | Successful learning in L3 German through CLIL? Findings from a study of the oral production of Swedish pupils in lower secondary school | ||||
Sprache: | Englisch | ||||
Publikationsjahr: | 2023 | ||||
Ort: | Darmstadt | ||||
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2013 | ||||
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt | ||||
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 18 | ||||
(Heft-)Nummer: | 2 | ||||
DOI: | 10.26083/tuprints-00012713 | ||||
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12713 | ||||
Zugehörige Links: | |||||
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals | ||||
Kurzbeschreibung (Abstract): | This article presents findings from an empirical study of oral production in German as a second foreign language (L3 German). It is based on the oral productions of 24 L1 Swedish pupils attending lower secondary school and compares the productions of CLIL learners to non-CLIL learners and German native speakers; its main objective is to investigate whether the CLIL approach has a positive impact on oral L3. The analyses focus on the size and frequency of the productive vocabulary as well as on the employment of communicative strategies. |
||||
Alternatives oder übersetztes Abstract: |
|
||||
Freie Schlagworte: | CLIL, L1, L2, L3, oral L3 German, productive vocabulary, communication strategies | ||||
Status: | Verlagsversion | ||||
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-127139 | ||||
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik | ||||
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
||||
Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:29 | ||||
Letzte Änderung: | 28 Sep 2023 11:29 | ||||
PPN: | |||||
Export: | |||||
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Successful learning in L3 German through CLIL? Findings from a study of the oral production of Swedish pupils in lower secondary school. (deposited 28 Sep 2023 11:29) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |