König, Güray (2023)
Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2006, 11 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00012577
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
The social-psychological implications of second or foreign language acquisition have been discussed from different perspectives for many years. The question whether studying a second or foreign language causes a difference in the behavior and attitudes of the learners is important in the level of proficiency attained as well. Born (1977: 11; cited in Gardner 1985: 1) states: We propose to treat language as a whole: its nature, its history, its relationship to culture, the acquisition of it, the immediate uses to which it can be put, and the development in our students of an appreciation for the gift of tongues.
Typ des Eintrags: | Artikel |
---|---|
Erschienen: | 2023 |
Autor(en): | König, Güray |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 2023 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2006 |
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 11 |
(Heft-)Nummer: | 1 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00012577 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12577 |
Zugehörige Links: | |
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals |
Kurzbeschreibung (Abstract): | The social-psychological implications of second or foreign language acquisition have been discussed from different perspectives for many years. The question whether studying a second or foreign language causes a difference in the behavior and attitudes of the learners is important in the level of proficiency attained as well. Born (1977: 11; cited in Gardner 1985: 1) states: We propose to treat language as a whole: its nature, its history, its relationship to culture, the acquisition of it, the immediate uses to which it can be put, and the development in our students of an appreciation for the gift of tongues. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-125779 |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:22 |
Letzte Änderung: | 28 Sep 2023 11:22 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Orientation, Motivation and Attitudes of Turkish University Students Learning a Second Foreign Language. (deposited 28 Sep 2023 11:22) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |