Ó Laoire, Muiris (2023)
Issues in instructed third language acquisition involving German as a first or second foreign language: Introduction.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2006, 11 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00012574
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
Issues confronting teachers of German as a first and second foreign language are the focus of the current volume of papers, given at the Third International Conference on Trilingualism and Third Language Acquisition in Tralee, Ireland in September 2003. In the contexts of the three studies included here, the teaching of German constitutes instructed third language acquisition.
Typ des Eintrags: | Artikel |
---|---|
Erschienen: | 2023 |
Autor(en): | Ó Laoire, Muiris |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | Issues in instructed third language acquisition involving German as a first or second foreign language: Introduction |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 2023 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2006 |
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 11 |
(Heft-)Nummer: | 1 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00012574 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12574 |
Zugehörige Links: | |
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals |
Kurzbeschreibung (Abstract): | Issues confronting teachers of German as a first and second foreign language are the focus of the current volume of papers, given at the Third International Conference on Trilingualism and Third Language Acquisition in Tralee, Ireland in September 2003. In the contexts of the three studies included here, the teaching of German constitutes instructed third language acquisition. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-125746 |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:22 |
Letzte Änderung: | 28 Sep 2023 11:22 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Issues in instructed third language acquisition involving German as a first or second foreign language: Introduction. (deposited 28 Sep 2023 11:22) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |