TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Issues in instructed third language acquisition involving German as a first or second foreign language: Introduction

Ó Laoire, Muiris (2023)
Issues in instructed third language acquisition involving German as a first or second foreign language: Introduction.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2006, 11 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00012574
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Kurzbeschreibung (Abstract)

Issues confronting teachers of German as a first and second foreign language are the focus of the current volume of papers, given at the Third International Conference on Trilingualism and Third Language Acquisition in Tralee, Ireland in September 2003. In the contexts of the three studies included here, the teaching of German constitutes instructed third language acquisition.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2023
Autor(en): Ó Laoire, Muiris
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Issues in instructed third language acquisition involving German as a first or second foreign language: Introduction
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2023
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2006
Verlag: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 11
(Heft-)Nummer: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00012574
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12574
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichung von TUjournals
Kurzbeschreibung (Abstract):

Issues confronting teachers of German as a first and second foreign language are the focus of the current volume of papers, given at the Third International Conference on Trilingualism and Third Language Acquisition in Tralee, Ireland in September 2003. In the contexts of the three studies included here, the teaching of German constitutes instructed third language acquisition.

Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-125746
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Hinterlegungsdatum: 28 Sep 2023 11:22
Letzte Änderung: 28 Sep 2023 11:22
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen