TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Rezension: HERDINA, PHILIP & JESSNER, ULRIKE (2002) A Dynamic Model of Multilingualism. Perspectives of Change in Psycholinguistics

Bensoussan, Marsha (2023)
Rezension: HERDINA, PHILIP & JESSNER, ULRIKE (2002) A Dynamic Model of Multilingualism. Perspectives of Change in Psycholinguistics.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2002, 7 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012384
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Kurzbeschreibung (Abstract)

This is a book whose time has come. A Dynamic Model of Multilingualism (DMM henceforth) by Herdina and Jessner sets for itself several ambitious purposes: to provide a new model and a new set of concepts for the interpretation of psycholinguistic phenomena observed in speakers of more than one language; to provide a convincing and useful model or metaphor which should enable us to think about a multitude of seemingly contradictory and confusing phenomena related to multilingualism in a more coherent and cogent way; to determine the relations among various factors within the language systems, and to make predictions concerning the typical development of these variables; to provide an innovative theoretical framework in which it is possible to ask meaningful questions concerning multilingual development and obtain more satisfactory answers to the plethora of questions surrounding multilingualism as a psycholinguistic phenomenon with sociolinguistic consequences.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2023
Autor(en): Bensoussan, Marsha
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Rezension: HERDINA, PHILIP & JESSNER, ULRIKE (2002) A Dynamic Model of Multilingualism. Perspectives of Change in Psycholinguistics
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2023
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2002
Verlag: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 7
(Heft-)Nummer: 2
DOI: 10.26083/tuprints-00012384
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12384
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichung von TUjournals
Kurzbeschreibung (Abstract):

This is a book whose time has come. A Dynamic Model of Multilingualism (DMM henceforth) by Herdina and Jessner sets for itself several ambitious purposes: to provide a new model and a new set of concepts for the interpretation of psycholinguistic phenomena observed in speakers of more than one language; to provide a convincing and useful model or metaphor which should enable us to think about a multitude of seemingly contradictory and confusing phenomena related to multilingualism in a more coherent and cogent way; to determine the relations among various factors within the language systems, and to make predictions concerning the typical development of these variables; to provide an innovative theoretical framework in which it is possible to ask meaningful questions concerning multilingual development and obtain more satisfactory answers to the plethora of questions surrounding multilingualism as a psycholinguistic phenomenon with sociolinguistic consequences.

Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-123846
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Hinterlegungsdatum: 28 Sep 2023 11:12
Letzte Änderung: 28 Sep 2023 11:12
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen