TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Rezension: Feng, Anwei; Byram, Mike & Fleming, Mike (eds.), Becoming Interculturally Competent through Education and Training

Zotzmann, Karin (2023)
Rezension: Feng, Anwei; Byram, Mike & Fleming, Mike (eds.), Becoming Interculturally Competent through Education and Training.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2011, 16 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00012341
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Kurzbeschreibung (Abstract)

The book edited by Feng, Byram and Fleming is the fourth in the renowned series on interculturality from Durham University. Whereas the first focused on the relation between foreign language learning and intercultural competence, the second on the diverse locations where intercultural learning can and does take place and the third introduced and explored the concept of intercultural citizenship, this volume concentrates on the development of intercultural competence through education and training.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2023
Autor(en): Zotzmann, Karin
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Rezension: Feng, Anwei; Byram, Mike & Fleming, Mike (eds.), Becoming Interculturally Competent through Education and Training
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2023
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2011
Verlag: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 16
(Heft-)Nummer: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00012341
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12341
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichung von TUjournals
Kurzbeschreibung (Abstract):

The book edited by Feng, Byram and Fleming is the fourth in the renowned series on interculturality from Durham University. Whereas the first focused on the relation between foreign language learning and intercultural competence, the second on the diverse locations where intercultural learning can and does take place and the third introduced and explored the concept of intercultural citizenship, this volume concentrates on the development of intercultural competence through education and training.

Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-123419
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Hinterlegungsdatum: 28 Sep 2023 11:09
Letzte Änderung: 28 Sep 2023 11:09
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen