Möllering, Martina (2023)
Citizenship Testing and Linguistic Integration in Australia and German.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2009, 14 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00012281
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
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Kurzbeschreibung (Abstract)
This contribution is concerned with German as a Second Language in the context of testing for citizenship requirements. The changes to German citizenship and immigration laws and the introduction of integration courses and citizenship testing in Germany are discussed and compared to the situation in Australia, a country of immigration par excellence. The importance of language in the context of citizenship testing in both countries is critically discussed and linked to an examination of a concept of “integration” that does not seem mutually inclusive, but rather assumes linguistic integration on the part of the immigrant aspiring to citizenship rights.
Typ des Eintrags: | Artikel | ||||
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Erschienen: | 2023 | ||||
Autor(en): | Möllering, Martina | ||||
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung | ||||
Titel: | Citizenship Testing and Linguistic Integration in Australia and German | ||||
Sprache: | Englisch | ||||
Publikationsjahr: | 2023 | ||||
Ort: | Darmstadt | ||||
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2009 | ||||
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt | ||||
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 14 | ||||
(Heft-)Nummer: | 2 | ||||
DOI: | 10.26083/tuprints-00012281 | ||||
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12281 | ||||
Zugehörige Links: | |||||
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals | ||||
Kurzbeschreibung (Abstract): | This contribution is concerned with German as a Second Language in the context of testing for citizenship requirements. The changes to German citizenship and immigration laws and the introduction of integration courses and citizenship testing in Germany are discussed and compared to the situation in Australia, a country of immigration par excellence. The importance of language in the context of citizenship testing in both countries is critically discussed and linked to an examination of a concept of “integration” that does not seem mutually inclusive, but rather assumes linguistic integration on the part of the immigrant aspiring to citizenship rights. |
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Alternatives oder übersetztes Abstract: |
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Freie Schlagworte: | Language testing, citizenship testing, language competence, Australia, Germany, German as a second language, English as a second language | ||||
Status: | Verlagsversion | ||||
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-122811 | ||||
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik | ||||
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
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Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:05 | ||||
Letzte Änderung: | 28 Sep 2023 11:05 | ||||
PPN: | |||||
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Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Citizenship Testing and Linguistic Integration in Australia and German. (deposited 28 Sep 2023 11:05) [Gegenwärtig angezeigt]
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