Ying Hsu, Hong (2023)
What’s missing? Compensation strategies – A case for task-specific strategy use.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2009, 14 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00012268
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
After thirty years of research and practice, the field of Language Learner/Learning Strategies (LLS) has witnessed a clear shift away from compiling ―good‖ strategies employed by the ―good‖ language learner to localizing an individual‘s strategic reactions to contextualized tasks. The present study‘s objective was to investigate if there is a link between strategy use and specific tasks within a specific setting, i.e., task-specific strategy use in an adult EFL (as opposed to ESL) classroom. This direction adds to the strategy research repertoire with more examples from different learning environments, making the research thread richer. This study also measured the effect of learners‘ prior strategy knowledge on actual strategy use. Results can help the process of mapping specific strategies to specific tasks.
Typ des Eintrags: | Artikel |
---|---|
Erschienen: | 2023 |
Autor(en): | Ying Hsu, Hong |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | What’s missing? Compensation strategies – A case for task-specific strategy use |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 2023 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2009 |
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 14 |
(Heft-)Nummer: | 1 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00012268 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12268 |
Zugehörige Links: | |
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals |
Kurzbeschreibung (Abstract): | After thirty years of research and practice, the field of Language Learner/Learning Strategies (LLS) has witnessed a clear shift away from compiling ―good‖ strategies employed by the ―good‖ language learner to localizing an individual‘s strategic reactions to contextualized tasks. The present study‘s objective was to investigate if there is a link between strategy use and specific tasks within a specific setting, i.e., task-specific strategy use in an adult EFL (as opposed to ESL) classroom. This direction adds to the strategy research repertoire with more examples from different learning environments, making the research thread richer. This study also measured the effect of learners‘ prior strategy knowledge on actual strategy use. Results can help the process of mapping specific strategies to specific tasks. |
Freie Schlagworte: | Language Learner/Learning Strategies, Task-Specific Strategy Use, English as a Foreign Language |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-122684 |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
Hinterlegungsdatum: | 28 Sep 2023 11:04 |
Letzte Änderung: | 28 Sep 2023 11:04 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- What’s missing? Compensation strategies – A case for task-specific strategy use. (deposited 28 Sep 2023 11:04) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |