TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

What’s missing? Compensation strategies – A case for task-specific strategy use

Ying Hsu, Hong (2023)
What’s missing? Compensation strategies – A case for task-specific strategy use.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2009, 14 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00012268
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Kurzbeschreibung (Abstract)

After thirty years of research and practice, the field of Language Learner/Learning Strategies (LLS) has witnessed a clear shift away from compiling ―good‖ strategies employed by the ―good‖ language learner to localizing an individual‘s strategic reactions to contextualized tasks. The present study‘s objective was to investigate if there is a link between strategy use and specific tasks within a specific setting, i.e., task-specific strategy use in an adult EFL (as opposed to ESL) classroom. This direction adds to the strategy research repertoire with more examples from different learning environments, making the research thread richer. This study also measured the effect of learners‘ prior strategy knowledge on actual strategy use. Results can help the process of mapping specific strategies to specific tasks.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2023
Autor(en): Ying Hsu, Hong
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: What’s missing? Compensation strategies – A case for task-specific strategy use
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2023
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2009
Verlag: Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 14
(Heft-)Nummer: 1
DOI: 10.26083/tuprints-00012268
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12268
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichung von TUjournals
Kurzbeschreibung (Abstract):

After thirty years of research and practice, the field of Language Learner/Learning Strategies (LLS) has witnessed a clear shift away from compiling ―good‖ strategies employed by the ―good‖ language learner to localizing an individual‘s strategic reactions to contextualized tasks. The present study‘s objective was to investigate if there is a link between strategy use and specific tasks within a specific setting, i.e., task-specific strategy use in an adult EFL (as opposed to ESL) classroom. This direction adds to the strategy research repertoire with more examples from different learning environments, making the research thread richer. This study also measured the effect of learners‘ prior strategy knowledge on actual strategy use. Results can help the process of mapping specific strategies to specific tasks.

Freie Schlagworte: Language Learner/Learning Strategies, Task-Specific Strategy Use, English as a Foreign Language
Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-122684
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit
Hinterlegungsdatum: 28 Sep 2023 11:04
Letzte Änderung: 28 Sep 2023 11:04
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen