Mastellotto, Lynn (2023)
Global Citizenship Education with Picture Books in English Language Learning.
In: Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF, 2023, 28 (1)
doi: 10.26083/tuprints-00024152
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
The United Nation’s 2030 Sustainable Development Goals (SDGs) recognise that quality educa-tion requires the integration of global citizenship education (GCE) into school curricula. A powerful way to integrate a global citizenship perspective in primary education is by harnessing the motivational power of stories in English-language learning (ELL) as a way of developing young learners’ global consciousness and global competencies. This article explores how story-based instruction can develop intercultural and ecological awareness, alongside reading and writing skills, by incorporating the vision and values of global citizenship education through a careful selection and use of picture books and storytelling practices in the primary English-language classroom.
Typ des Eintrags: | Artikel | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Erschienen: | 2023 | ||||||
Autor(en): | Mastellotto, Lynn | ||||||
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung | ||||||
Titel: | Global Citizenship Education with Picture Books in English Language Learning | ||||||
Sprache: | Englisch | ||||||
Publikationsjahr: | 2023 | ||||||
Ort: | Darmstadt | ||||||
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2023 | ||||||
Verlag: | Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt | ||||||
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht : ZIF | ||||||
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 28 | ||||||
(Heft-)Nummer: | 1 | ||||||
DOI: | 10.26083/tuprints-00024152 | ||||||
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/24152 | ||||||
Zugehörige Links: | |||||||
Herkunft: | Zweitveröffentlichung von TUjournals | ||||||
Kurzbeschreibung (Abstract): | The United Nation’s 2030 Sustainable Development Goals (SDGs) recognise that quality educa-tion requires the integration of global citizenship education (GCE) into school curricula. A powerful way to integrate a global citizenship perspective in primary education is by harnessing the motivational power of stories in English-language learning (ELL) as a way of developing young learners’ global consciousness and global competencies. This article explores how story-based instruction can develop intercultural and ecological awareness, alongside reading and writing skills, by incorporating the vision and values of global citizenship education through a careful selection and use of picture books and storytelling practices in the primary English-language classroom. |
||||||
Alternatives oder übersetztes Abstract: |
|
||||||
Freie Schlagworte: | global citizenship education, intercultural education, educazione interculturale, albi illustrati e storytelling nella didattica della lingua inglese, picture books in early English language learning, Interkulturelle Bildung, Bilderbücher im frühen Englischunterricht, educazione alla cittadinanza globale | ||||||
Status: | Verlagsversion | ||||||
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-241529 | ||||||
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik | ||||||
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft > Sprachwissenschaft - Mehrsprachigkeit |
||||||
Hinterlegungsdatum: | 30 Jun 2023 08:14 | ||||||
Letzte Änderung: | 03 Jul 2023 07:20 | ||||||
PPN: | |||||||
Export: | |||||||
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Global Citizenship Education with Picture Books in English Language Learning. (deposited 30 Jun 2023 08:14) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |