Blättern nach Person
Ebene hoch |
2010
Lokaiczyk, Robert ; Faatz, Andreas ; Schmidt, Benedikt ; Martynus, Matthäus (2010)
Usability versus Adaption - Approaches to Higher Level Context Detection.
In: Proceedings of the Sixth Workshop on Modeling and Reasoning in Context
Buchkapitel, Bibliographie
Lokaiczyk, Robert ; Faatz, Andreas ; Schmidt, Benedikt (2010)
Useability versus Adaptation - Approaches to Higher Level Context Detection.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
2008
Lokaiczyk, Robert ; Godehardt, Eicke ; Faatz, Andreas ; Meyer, Marek (2008)
On Resource Acquisition in Adaptive Workplace-Embedded E-Learning Environments.
In: International Journal of Advanced Corporate Learning (iJAC), 1 (1)
Artikel, Bibliographie
2006
Bergsträßer, Sonja ; Faatz, Andreas ; Rensing, Christoph ; Steinmetz, Ralf (2006)
A Semantic Content Representation Supporting Re-Purposing of Learning Resources.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
2005
Faatz, Andreas ; Seeberg, Cornelia ; Steinmetz, Ralf (2005)
Wissensmodellierung : Concept Space.
In: k-MED : Knowledge-Based Multimedia Medical Education
Buchkapitel, Bibliographie
Faatz, Andreas ; Steinmetz, Ralf (2005)
An evaluation framework for ontology enrichment.
In: Ontology learning from text : methods, evaluation and applications
Buchkapitel, Bibliographie
2004
Faatz, Andreas (2004)
Ein Verfahren zur Anreicherung fachgebietsspezifischer Ontologien durch Begriffsvorschläge.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
Faatz, Andreas (2004)
Ein Verfahren zur Anreicherung fachgebietsspezifischer Ontologien durch Begriffsvorschläge.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie
Hörmann, Stefan ; Faatz, Andreas ; Seeberg, Cornelia ; Steinmetz, Ralf (2004)
ResourceCenter : eine digitale Bibliothek für Lernressourcen mit Open Source Lizenz.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
2003
Hoermann, Stefan ; Seeberg, Cornelia ; Divac-Krnic, Luka ; Merkel, Oliver ; Faatz, Andreas ; Steinmetz, Ralf (2003)
Building structures of reusable educational content based on LOM.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Faatz, Andreas ; Seeberg, Cornelia ; Steinmetz, Ralf (2003)
Ein Begriffsnetz für ein medizinisches Online-Lernprojekt.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Hoermann, Stefan ; Seeberg, Cornelia ; Divac-Krnic, Luka ; Merkel, Oliver ; Faatz, Andreas ; Steinmetz, Ralf (2003)
Representation of knowledge as support for authors of reusable educational content.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
2002
Faatz, Andreas ; Steinmetz, Ralf (2002)
Ontology enrichment with texts from the WWW.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Faatz, Andreas ; Seeberg, Cornelia ; Steinmetz, Ralf (2002)
Statistical profiles of words for ontology enrichment.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Seeberg, Cornelia ; Faatz, Andreas ; Steinmetz, Ralf ; Steinacker, Achim (2002)
Metadaten aus Autorensicht : ein Erfahrungsbericht über ein webbasiertes Multimedia-Lernsystem am Beispiel k-MED.
In: Informationstechnik und technische Informatik, 44
Artikel, Bibliographie
2001
Steinacker, Achim ; Faatz, Andreas ; Seeberg, Cornelia ; Rimac, I. ; Hörmann, S. ; El-Saddik, Abdulmotaleb ; Steinmetz, Ralf (2001)
MediBook : Combining semantic networks with metadata for learning resources to build a web based learning system.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
2000
Faatz, Andreas ; Kamps, T. ; Steinmetz, Ralf (2000)
Interdependencies of document management and ontology-maintenance.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Seeberg, Cornelia ; Rimac, Ivica ; Hörmann, S. ; Faatz, Andreas ; Steinacker, Achim ; El-Saddik, Abdulmotaleb ; Steinmetz, Ralf ; Rimac, I. ; Hörmann, S. ; Steinacker, A. ; El-Saddik, A. ; Steinmetz, Ralf (2000)
MediBook : Realisierung eines generischen Ansatzes für ein internetbasiertes Multimedia-Lernsystem am Beispiel Medizin.
In: GI-Fachgruppe Maschinelles Lernen: Maschinelles Lernen
Buchkapitel, Bibliographie
Faatz, Andreas ; El-Saddik, A. ; Hörmann, S. ; Rimac, I. ; Seberg, C. ; Steinacker, A. ; Steinmetz, Ralf (2000)
Multimedia und Wissen: unser Weg zu einem produktiven Umgang mit Wissensdurst.
In: Thema Forschung
Artikel, Bibliographie