Jardin, Philippe ; Esser, Arved ; Rinderknecht, Stephan (2024)
Special Issue on Future Powertrain Technologies.
In: Vehicles, 2020, 2 (4)
doi: 10.26083/tuprints-00022226
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
Beside others, climate change and digitalization are trends of huge public interest, which highly influence the development process of future powertrain technologies. To handle these trends, new disruptive technologies are integrated into the development process. They open up space for diverse research, which is distributed over the entire vehicle design process. Recent research on this topic incorporates results for selecting and designing the powertrain topology [1–7] with their vehicle operating strategy [8,9], as well as results for handling the reliability of new powertrain components [10–12].
Typ des Eintrags: | Artikel |
---|---|
Erschienen: | 2024 |
Autor(en): | Jardin, Philippe ; Esser, Arved ; Rinderknecht, Stephan |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | Special Issue on Future Powertrain Technologies |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 12 Januar 2024 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2020 |
Ort der Erstveröffentlichung: | Basel |
Verlag: | MDPI |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | Vehicles |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 2 |
(Heft-)Nummer: | 4 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00022226 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/22226 |
Zugehörige Links: | |
Herkunft: | Zweitveröffentlichung DeepGreen |
Kurzbeschreibung (Abstract): | Beside others, climate change and digitalization are trends of huge public interest, which highly influence the development process of future powertrain technologies. To handle these trends, new disruptive technologies are integrated into the development process. They open up space for diverse research, which is distributed over the entire vehicle design process. Recent research on this topic incorporates results for selecting and designing the powertrain topology [1–7] with their vehicle operating strategy [8,9], as well as results for handling the reliability of new powertrain components [10–12]. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-222267 |
Zusätzliche Informationen: | Note: In lieu of an abstract, this is an excerpt from the first page. This article belongs to the Special Issue Future Powertrain Technologies |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 16 Fachbereich Maschinenbau 16 Fachbereich Maschinenbau > Institut für Mechatronische Systeme im Maschinenbau (IMS) |
Hinterlegungsdatum: | 12 Jan 2024 13:49 |
Letzte Änderung: | 15 Jan 2024 09:33 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Special Issue on Future Powertrain Technologies. (deposited 12 Jan 2024 13:49) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |