TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Special Issue on Future Powertrain Technologies

Jardin, Philippe ; Esser, Arved ; Rinderknecht, Stephan (2024)
Special Issue on Future Powertrain Technologies.
In: Vehicles, 2020, 2 (4)
doi: 10.26083/tuprints-00022226
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Kurzbeschreibung (Abstract)

Beside others, climate change and digitalization are trends of huge public interest, which highly influence the development process of future powertrain technologies. To handle these trends, new disruptive technologies are integrated into the development process. They open up space for diverse research, which is distributed over the entire vehicle design process. Recent research on this topic incorporates results for selecting and designing the powertrain topology [1–7] with their vehicle operating strategy [8,9], as well as results for handling the reliability of new powertrain components [10–12].

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2024
Autor(en): Jardin, Philippe ; Esser, Arved ; Rinderknecht, Stephan
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Special Issue on Future Powertrain Technologies
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 12 Januar 2024
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2020
Ort der Erstveröffentlichung: Basel
Verlag: MDPI
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Vehicles
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 2
(Heft-)Nummer: 4
DOI: 10.26083/tuprints-00022226
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/22226
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichung DeepGreen
Kurzbeschreibung (Abstract):

Beside others, climate change and digitalization are trends of huge public interest, which highly influence the development process of future powertrain technologies. To handle these trends, new disruptive technologies are integrated into the development process. They open up space for diverse research, which is distributed over the entire vehicle design process. Recent research on this topic incorporates results for selecting and designing the powertrain topology [1–7] with their vehicle operating strategy [8,9], as well as results for handling the reliability of new powertrain components [10–12].

Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-222267
Zusätzliche Informationen:

Note: In lieu of an abstract, this is an excerpt from the first page.

This article belongs to the Special Issue Future Powertrain Technologies

Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 16 Fachbereich Maschinenbau
16 Fachbereich Maschinenbau > Institut für Mechatronische Systeme im Maschinenbau (IMS)
Hinterlegungsdatum: 12 Jan 2024 13:49
Letzte Änderung: 15 Jan 2024 09:33
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen