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Approach to Maintain a Safe State of an Automated Vehicle in Case of Unsafe Desired Behavior

Popp, Christoph ; Ackermann, Stefan Martin ; Winner, Hermann (2022)
Approach to Maintain a Safe State of an Automated Vehicle in Case of Unsafe Desired Behavior.
14. Uni-DAS e.V. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren. Berkheim, Germany (09.05.2022-11.05.2022)
doi: 10.26083/tuprints-00022081
Konferenzveröffentlichung, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

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Kurzbeschreibung (Abstract)

For automated driving, higher levels of automation pose new challenges in terms of safety. In this paper, we develop a generic behavior safety framework that maintains a safe vehicle state even in case of system failures. It is applicable to different configurations of automated driving system architectures. We verify the designed generic behavior safety framework by applying it to two different architectures from both projects PRORETA 5 and UNICARagil. The previously defined safety requirements are met with both applications, which indicates that the developed generic safety framework is also valid for other configurations of automated driving systems.

Typ des Eintrags: Konferenzveröffentlichung
Erschienen: 2022
Autor(en): Popp, Christoph ; Ackermann, Stefan Martin ; Winner, Hermann
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Approach to Maintain a Safe State of an Automated Vehicle in Case of Unsafe Desired Behavior
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2022
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2022
Verlag: Uni-DAS e.V.
Buchtitel: 14. Uni-DAS e.V. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren: 09. – 11.05.2022
Kollation: 12 Seiten
Veranstaltungstitel: 14. Uni-DAS e.V. Workshop Fahrerassistenz und automatisiertes Fahren
Veranstaltungsort: Berkheim, Germany
Veranstaltungsdatum: 09.05.2022-11.05.2022
DOI: 10.26083/tuprints-00022081
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/22081
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Herkunft: Zweitveröffentlichungsservice
Kurzbeschreibung (Abstract):

For automated driving, higher levels of automation pose new challenges in terms of safety. In this paper, we develop a generic behavior safety framework that maintains a safe vehicle state even in case of system failures. It is applicable to different configurations of automated driving system architectures. We verify the designed generic behavior safety framework by applying it to two different architectures from both projects PRORETA 5 and UNICARagil. The previously defined safety requirements are met with both applications, which indicates that the developed generic safety framework is also valid for other configurations of automated driving systems.

Freie Schlagworte: automated driving, minimal risk condition, safety, vehicle behavior
Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-220813
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 16 Fachbereich Maschinenbau
16 Fachbereich Maschinenbau > Fachgebiet Fahrzeugtechnik (FZD)
Hinterlegungsdatum: 09 Sep 2022 13:52
Letzte Änderung: 12 Sep 2022 06:31
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