Bartsch, Sabine ; Mares, Detlev (2020)
Exploring Churchill’s political speeches : The case for digitality in interdisciplinary linguistics and history teaching.
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften
doi: 10.25534/tuprints-00017202
Buchkapitel, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Kurzbeschreibung (Abstract)
Interdisciplinary didactic concepts can greatly benefit from digitality as a facilitator of interdisciplinary teaching and learning. This paper presents an interdisciplinary digital teaching concept on British Political Speeches; it is based on a course held with an interdisciplinary group of teachers and students from history and linguistics in an undergraduate course at Technische Universität Darmstadt. Explorations of the rhetoric of political speeches may start off from either linguistic or historical questions; combining both with digitality as a facilitator can lead to students’ deeper engagement with political rhetoric from an interdisciplinary perspective.
Typ des Eintrags: | Buchkapitel |
---|---|
Erschienen: | 2020 |
Autor(en): | Bartsch, Sabine ; Mares, Detlev |
Art des Eintrags: | Erstveröffentlichung |
Titel: | Exploring Churchill’s political speeches : The case for digitality in interdisciplinary linguistics and history teaching |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 2020 |
Ort: | Darmstadt |
Buchtitel: | Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften |
DOI: | 10.25534/tuprints-00017202 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/17202 |
Kurzbeschreibung (Abstract): | Interdisciplinary didactic concepts can greatly benefit from digitality as a facilitator of interdisciplinary teaching and learning. This paper presents an interdisciplinary digital teaching concept on British Political Speeches; it is based on a course held with an interdisciplinary group of teachers and students from history and linguistics in an undergraduate course at Technische Universität Darmstadt. Explorations of the rhetoric of political speeches may start off from either linguistic or historical questions; combining both with digitality as a facilitator can lead to students’ deeper engagement with political rhetoric from an interdisciplinary perspective. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-172021 |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen 400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik 900 Geschichte und Geografie > 910 Geografie, Reisen |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Geschichte 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft |
Hinterlegungsdatum: | 14 Dez 2020 06:48 |
Letzte Änderung: | 07 Jan 2021 19:17 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |