Einträge mit Organisationseinheit "16 Fachbereich Maschinenbau > Fachgebiet Strömungslehre und Aerodynamik (SLA) > Modellierung und Simulation turbulenter Strömungen"
- TU Darmstadt (107071)
- 16 Fachbereich Maschinenbau (19655)
- Fachgebiet Strömungslehre und Aerodynamik (SLA) (706)
- Modellierung und Simulation turbulenter Strömungen (9)
- Fachgebiet Strömungslehre und Aerodynamik (SLA) (706)
- 16 Fachbereich Maschinenbau (19655)
B
Bopp, Maximilian (2024)
Scale-resolving modeling of heat and mass transfer in IC engine-relevant impinging flow configurations: Sensitized RANS-RSM-based turbulence anisotropy characterization.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00027399
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
J
Joksimović, Ivan (2023)
Computational study of thermotechnical two-phase flow configurations with scale-resolving turbulence models.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00023766
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion
Jakirlić, Suad ; Bopp, Maximilian ; Chang, C.-Y. ; Köhler, Felix ; Krumbein, Benjamin ; Kutej, Lukas ; Kütemeier, D. ; Maden, I. ; Maduta, R. ; Ullrich, M. ; Wegt, Sebastian ; Tropea, Cameron (2019)
RANS-based Sub-scale Modelling in Eddy-resolving
Simulation Methods.
In: ERCOFTAC Bulletin, 121
Artikel, Bibliographie
K
Köhler, Felix ; Jakirlić, Suad ; Wegt, Sebastian ; Schäfer, Michael (2021)
Data-driven Modeling of the Pressure-strain Term in Second-Moment Closure RANS Models.
13th International ERCOFTAC symposium on engineering, turbulence, modelling and measurements. Rhodos, Greece (15.09.2021-17.09.2021)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie
Krumbein, Benjamin (2019)
A modeling framework for scale-resolving computations of turbulent flow over porous and rough walls.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
M
Maharshi, Subhash (2017)
COMPUTATIONAL MODELLING OF LIQUID JET IMPINGEMENT ONTO HEATED SURFACE.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
R
Rettenmaier, Daniel (2019)
Numerical Simulation of Shear Driven Wetting.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
U
Ullrich, Matthias (2017)
Second-moment closure modeling of turbulent bubbly flows within the two-fluid model framework.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung
W
Wegt, Sebastian (2022)
Computational characterization of flow and turbulence in IC engine-relevant cooling channels: An LES- and Reynolds-stress-modeling study.
Technische Universität Darmstadt
doi: 10.26083/tuprints-00020353
Dissertation, Erstveröffentlichung, Verlagsversion