TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Multimedia Software for eLearning: An Old Topic Seen in a New Light

Mühlhäuser, Max (2003)
Multimedia Software for eLearning: An Old Topic Seen in a New Light.
5th International Symposium on Multimedia Software Engineering (ISMSE’03). Taichung, Taiwan (10.12.2003-12.12.2003)
doi: 10.1109/MMSE.2003.1254415
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

Based on a short revision of the history of eLearning, an overview of current and upcoming concepts is given. The eLearning categories introduced are used as a guideline to derive major challenges with respect to multimedia (eLearning) software engineering, and may be used to devise a strategy for the introduction of sustainable eLearning in organizations.

Typ des Eintrags: Konferenzveröffentlichung
Erschienen: 2003
Autor(en): Mühlhäuser, Max
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Multimedia Software for eLearning: An Old Topic Seen in a New Light
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2003
Verlag: IEEE
Buchtitel: Proceedings: IEEE fifth International Symposium on Multimedia Software Engineering
Veranstaltungstitel: 5th International Symposium on Multimedia Software Engineering (ISMSE’03)
Veranstaltungsort: Taichung, Taiwan
Veranstaltungsdatum: 10.12.2003-12.12.2003
DOI: 10.1109/MMSE.2003.1254415
Kurzbeschreibung (Abstract):

Based on a short revision of the history of eLearning, an overview of current and upcoming concepts is given. The eLearning categories introduced are used as a guideline to derive major challenges with respect to multimedia (eLearning) software engineering, and may be used to devise a strategy for the introduction of sustainable eLearning in organizations.

ID-Nummer: tk2830
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 20 Fachbereich Informatik
20 Fachbereich Informatik > Telekooperation
Hinterlegungsdatum: 31 Dez 2016 12:59
Letzte Änderung: 27 Jul 2021 10:02
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen