TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

How Can We Support Paper-centric Learning Ecologies?

Steimle, Jürgen ; Koenig, Christoph ; Mühlhäuser, Max (2010)
How Can We Support Paper-centric Learning Ecologies?
Atlanta, GA, USA
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

Paper is an integral part of most learning settings. We advocate an ecological perspective for designing system support for technology-enhanced learning. We present the perspective and, as an example, our concept and system framework for paper-centric learning.

Typ des Eintrags: Konferenzveröffentlichung
Erschienen: 2010
Autor(en): Steimle, Jürgen ; Koenig, Christoph ; Mühlhäuser, Max
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: How Can We Support Paper-centric Learning Ecologies?
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: April 2010
Buchtitel: Proceedings of Next Generation of HCI and Education. Workshop in Conjunction with ACM CHI 2010
Veranstaltungsort: Atlanta, GA, USA
Kurzbeschreibung (Abstract):

Paper is an integral part of most learning settings. We advocate an ecological perspective for designing system support for technology-enhanced learning. We present the perspective and, as an example, our concept and system framework for paper-centric learning.

Freie Schlagworte: - TI - Area Tangible Interaction;- TI: CoScribe;Learning, CSCL, User Interface, Digital Paper, Ecology
ID-Nummer: TUD-CS-2010-0103
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 20 Fachbereich Informatik
20 Fachbereich Informatik > Telekooperation
Hinterlegungsdatum: 31 Dez 2016 12:59
Letzte Änderung: 14 Jun 2021 06:14
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen