TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Konzepte fuer IT-basierte Aus- und Weiterbildung

Borgmeier, Elmar ; Mengel, Maximilian ; Paris, Cesar ; Schnaider, Michael (1997)
Konzepte fuer IT-basierte Aus- und Weiterbildung.
In: Thema Forschung, (2)
Artikel, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

The Ministry of Industrial Development, Sabah, Malaysia, has launched an initiative, aiming to the use of information and communication technology for different areas of education and training. During a workshop "IT-based system for lifelong learning" a realization concept and an architecture for a system supporting knowledge transfer through interactive learning software and multimedia enriched lectures was discussed with high ranking international eperts.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 1997
Autor(en): Borgmeier, Elmar ; Mengel, Maximilian ; Paris, Cesar ; Schnaider, Michael
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Konzepte fuer IT-basierte Aus- und Weiterbildung
Sprache: Deutsch
Publikationsjahr: 1997
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Thema Forschung
(Heft-)Nummer: 2
Kurzbeschreibung (Abstract):

The Ministry of Industrial Development, Sabah, Malaysia, has launched an initiative, aiming to the use of information and communication technology for different areas of education and training. During a workshop "IT-based system for lifelong learning" a realization concept and an architecture for a system supporting knowledge transfer through interactive learning software and multimedia enriched lectures was discussed with high ranking international eperts.

Freie Schlagworte: IT-based learning, Learning systems, Lifelong learning, Modular courseware, Reuse of courseware, Training systems
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 20 Fachbereich Informatik
20 Fachbereich Informatik > Graphisch-Interaktive Systeme
Hinterlegungsdatum: 16 Apr 2018 09:07
Letzte Änderung: 22 Sep 2020 10:38
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen