Schön, Sebastian ; Streitzig, Constanze (2015)
Additional Methods to Detect Train Integrity under ETCS Level 3 and the Effects on Capacity and Control of Movement.
In: Euro - Žel 2013, 2013
Buchkapitel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
ETCS Level 3 – today the highest level of ETCS – relies on train-side detection of trainintegrity. This paper elaborates on newly designed alternatives for detection of train-integrity. The fundamental safety targets of German train protection systems served as a basis for the presented alternatives. We compare these alternatives to the effects on capacity at lines and different kinds of stations. Furthermore we show the positive effect to control of shunting traction vehicles and the use as a fall-back level are shown.
Typ des Eintrags: | Buchkapitel |
---|---|
Erschienen: | 2015 |
Autor(en): | Schön, Sebastian ; Streitzig, Constanze |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | Additional Methods to Detect Train Integrity under ETCS Level 3 and the Effects on Capacity and Control of Movement |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 2015 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2013 |
Buchtitel: | Euro - Žel 2013 |
URL / URN: | http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/4348 |
Kurzbeschreibung (Abstract): | ETCS Level 3 – today the highest level of ETCS – relies on train-side detection of trainintegrity. This paper elaborates on newly designed alternatives for detection of train-integrity. The fundamental safety targets of German train protection systems served as a basis for the presented alternatives. We compare these alternatives to the effects on capacity at lines and different kinds of stations. Furthermore we show the positive effect to control of shunting traction vehicles and the use as a fall-back level are shown. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-43485 |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 13 Fachbereich Bau- und Umweltingenieurwissenschaften 13 Fachbereich Bau- und Umweltingenieurwissenschaften > Verbund Institute für Verkehr 13 Fachbereich Bau- und Umweltingenieurwissenschaften > Verbund Institute für Verkehr > Institut für Bahnsysteme und Bahntechnik |
Hinterlegungsdatum: | 01 Feb 2015 20:55 |
Letzte Änderung: | 26 Jun 2024 10:47 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Additional Methods to Detect Train Integrity under ETCS Level 3 and the Effects on Capacity and Control of Movement. (deposited 01 Feb 2015 20:55) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |