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Handle with Care: How Online Social Network Providers’ Privacy Policies Impact Users’ Information Sharing Behavior

Gerlach, Jin ; Widjaja, Thomas ; Buxmann, Peter (2015)
Handle with Care: How Online Social Network Providers’ Privacy Policies Impact Users’ Information Sharing Behavior.
In: Journal of Strategic Information Systems, 24 (1)
Artikel, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

Privacy policies determine online social network providers’ options to monetize user data. However, these statements also intrude on users’ privacy and, thus, might reduce their willingness to disclose personal information, which in turn limits the data available for monetization. Given these conflicting interests, we conducted an experimental survey to investigate the relationship between privacy policies and users’ reactions. We show that users’ privacy risk perceptions mediate the effect that changes in policies’ monetization options have on users’ willingness to disclose information. Our findings emphasize privacy policies as a delicate managerial concept for companies relying on data monetization.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2015
Autor(en): Gerlach, Jin ; Widjaja, Thomas ; Buxmann, Peter
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Handle with Care: How Online Social Network Providers’ Privacy Policies Impact Users’ Information Sharing Behavior
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2015
Verlag: Elsevier
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Journal of Strategic Information Systems
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 24
(Heft-)Nummer: 1
Kurzbeschreibung (Abstract):

Privacy policies determine online social network providers’ options to monetize user data. However, these statements also intrude on users’ privacy and, thus, might reduce their willingness to disclose personal information, which in turn limits the data available for monetization. Given these conflicting interests, we conducted an experimental survey to investigate the relationship between privacy policies and users’ reactions. We show that users’ privacy risk perceptions mediate the effect that changes in policies’ monetization options have on users’ willingness to disclose information. Our findings emphasize privacy policies as a delicate managerial concept for companies relying on data monetization.

Freie Schlagworte: Privacy Policy, Privacy Risk, Secondary Data Use, Online Social Network
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften
01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Betriebswirtschaftliche Fachgebiete
01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Betriebswirtschaftliche Fachgebiete > Wirtschaftsinformatik
01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Betriebswirtschaftliche Fachgebiete > Fachgebiet Software Business & Information Management
Hinterlegungsdatum: 23 Sep 2014 08:35
Letzte Änderung: 09 Feb 2018 13:30
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