TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Large Eddy Simulation in internal combustion Engine

Ghelfi, Matteo (2013)
Large Eddy Simulation in internal combustion Engine.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Erstveröffentlichung

Kurzbeschreibung (Abstract)

Abstract Large Eddy Simulation in internal combustion Engine Dipl.-Ing Matteo Ghel� The internal combustion (IC) engine simulation is nowadays one of the most difficult proceeding during engine development. Simultaneously this is one of the most important phase because it leads to better acknowledgment of in-cylinder phenomena and suggests new method of emission reduction and control.\\ Large Eddy Simulation (LES) can help this process because of its instationary nature, in perfect agreement with motion, injection and combustion, typical instationary components in this kind of study.\\ This work focuses on a method which includes all the phenomena happening during IC engine cycle in a LES. \\ The main purpose of this work is to include combustion on the simulation obtaining a complete engine cycle. The work concentrates in particular on models development and investigation of the perfect computational domain movement, necessary to reach an optimal resolution during all the engine cycle phases. \\

Typ des Eintrags: Dissertation
Erschienen: 2013
Autor(en): Ghelfi, Matteo
Art des Eintrags: Erstveröffentlichung
Titel: Large Eddy Simulation in internal combustion Engine
Sprache: Englisch
Referenten: Janicka, Prof. Johannes ; Lang, Prof. Jens
Publikationsjahr: 30 April 2013
Ort: Darmstadt
Verlag: Matteo Ghelfi
Datum der mündlichen Prüfung: 12 Juni 2013
URL / URN: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/3600
Kurzbeschreibung (Abstract):

Abstract Large Eddy Simulation in internal combustion Engine Dipl.-Ing Matteo Ghel� The internal combustion (IC) engine simulation is nowadays one of the most difficult proceeding during engine development. Simultaneously this is one of the most important phase because it leads to better acknowledgment of in-cylinder phenomena and suggests new method of emission reduction and control.\\ Large Eddy Simulation (LES) can help this process because of its instationary nature, in perfect agreement with motion, injection and combustion, typical instationary components in this kind of study.\\ This work focuses on a method which includes all the phenomena happening during IC engine cycle in a LES. \\ The main purpose of this work is to include combustion on the simulation obtaining a complete engine cycle. The work concentrates in particular on models development and investigation of the perfect computational domain movement, necessary to reach an optimal resolution during all the engine cycle phases. \\

Alternatives oder übersetztes Abstract:
Alternatives AbstractSprache

Der Verbrennungsmotorsimulation ist heutzutage eine der schwierigsten Verfahren während Motorenentwicklung. Gleichzeitig ist dies eine der wichtigsten Phase, weil es zu einer besseren Anerkennung von im Zylinder Phänomene führt und schlägt neue Methode zur Verringerung der Emissionen und Kontrolle. \\ Large Eddy Simulation (LES) kann diesen Prozess wegen seiner instationärer Natur helfen, in perfekter Übereinstimmung mit Bewegung, Einspritzung und Verbrennung, typische instationären Komponenten in dieser Art von Studie.\\ Diese Arbeit konzentriert sich auf ein Verfahren, das alle Phänomene geschieht während der Verbrennungsmotorzyklus LES beinhaltet. \\ Der Hauptzweck dieser Arbeit ist die Verbrennung auf der Simulation erhalten einen kompletten Motor-Zyklus gehören. Die Arbeiten konzentrieren sich insbesondere auf den Modellen Entwicklung und Untersuchung der perfekte Rechengebiets Bewegung notwendig, um eine optimale Auflösung während aller Phasen des Motors zu erreichen. \\

Deutsch
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-36004
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 16 Fachbereich Maschinenbau
16 Fachbereich Maschinenbau > Fachgebiet für Energie- und Kraftwerkstechnik (EKT)
Exzellenzinitiative
Zentrale Einrichtungen
Zentrale Einrichtungen > Hochschulrechenzentrum (HRZ) > Hochleistungsrechner
Zentrale Einrichtungen > Hochschulrechenzentrum (HRZ)
Exzellenzinitiative > Graduiertenschulen > Graduate School of Computational Engineering (CE)
Exzellenzinitiative > Graduiertenschulen
Hinterlegungsdatum: 22 Sep 2013 19:55
Letzte Änderung: 22 Sep 2016 08:05
PPN:
Referenten: Janicka, Prof. Johannes ; Lang, Prof. Jens
Datum der mündlichen Prüfung / Verteidigung / mdl. Prüfung: 12 Juni 2013
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen