Typ des Eintrags: |
Artikel
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Erschienen: |
2009 |
Autor(en): |
Kirillov, O. N. |
Art des Eintrags: |
Bibliographie |
Titel: |
Perspectives and obstacles for optimisation of brake pads with respect to stability criteria |
Sprache: |
Englisch |
Publikationsjahr: |
2009 |
Verlag: |
Inderscience Publishers |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: |
International Journal of Vehicle Design |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: |
51 |
(Heft-)Nummer: |
1-2 |
DOI: |
10.1504/IJVD.2009.027119" |
Alternatives oder übersetztes Abstract: |
Alternatives Abstract | Sprache |
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Structural modifications of the brake components is an evident passive counter-measure directed on elimination of propensity of the brake to a squeal. The assignment of the unstable eigenvalues into the stable part of the complex plane by the structural optimisation of the non-conservative rotor system requires, however, careful investigation of the doublets in the Campbell diagram. Such an investigation substantially illuminates the perspectives and obstacles for the structural optimisation of brake pads with respect to stabilising eigenvalue assignment and provides explicit formulas, which allow one to assign desirable stable and unstable modes of the coupled system selectively. | Englisch |
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Schlagworte: |
Einzelne Schlagworte | Sprache |
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disk brake squeal, rotor dynamics, frequency-speed diagram, brake pads, sensitivity analysis, optimisation, subcritical flutter, vehicle braking, vehicle design, stability, structural modifications | Englisch |
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Fachbereich(e)/-gebiet(e): |
16 Fachbereich Maschinenbau > Dynamik und Schwingungen 16 Fachbereich Maschinenbau |
Hinterlegungsdatum: |
19 Sep 2012 14:21 |
Letzte Änderung: |
05 Mär 2013 10:03 |
PPN: |
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Schlagworte: |
Einzelne Schlagworte | Sprache |
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disk brake squeal, rotor dynamics, frequency-speed diagram, brake pads, sensitivity analysis, optimisation, subcritical flutter, vehicle braking, vehicle design, stability, structural modifications | Englisch |
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Export: |
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