Typ des Eintrags: |
Artikel
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Erschienen: |
2010 |
Autor(en): |
Hochlenert, D. ; Spelsberg-Korspeter, G. ; Hagedorn, P. |
Art des Eintrags: |
Bibliographie |
Titel: |
A note on safety-relevant vibrations induced by brake squeal |
Sprache: |
Englisch |
Publikationsjahr: |
13 September 2010 |
Verlag: |
Elsevier |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: |
Journal of Sound and Vibration |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: |
329 |
(Heft-)Nummer: |
19 |
DOI: |
10.1016/j.jsv.2010.04.033 |
Alternatives oder übersetztes Abstract: |
Alternatives Abstract | Sprache |
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Brake squeal is mostly considered as a comfort problem only but there are cases in which self-excited vibrations of the brake system not only cause an audible noise but also result in safety-relevant failures of the system. In particular this can occur if lightweight design rims having very low damping are used. Considering the special conditions of lightweight design rims, a minimal model for safety-relevant self-excited vibrations of brake systems is presented. It is shown that most of the knowledge emanated from investigations of the comfort problem can be used to understand and avoid safety-relevant failures of the brake system. | Englisch |
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Fachbereich(e)/-gebiet(e): |
16 Fachbereich Maschinenbau > Dynamik und Schwingungen 16 Fachbereich Maschinenbau |
Hinterlegungsdatum: |
19 Sep 2012 14:03 |
Letzte Änderung: |
05 Mär 2013 10:03 |
PPN: |
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Export: |
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