TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Implementing and Composing MDSD-Typical DSLs

Dinkelaker, Tom ; Wende, Christian ; Lochmann, Henrik (2009)
Implementing and Composing MDSD-Typical DSLs.
Report, Erstveröffentlichung

Kurzbeschreibung (Abstract)

In this document, we have studied two orthogonal approaches of building DSLs and their advantages and disadvantages with respect to MDSD. We show that embedded DSLs can be used to implement a MDSD-typical DSL rapidly. Further, we show that embedded DSLs and aspect-oriented programming can be used in concert. We also discuss how modular language engineering and language composition enables new reuse capabilities among modelling languages with a slightly higher initial development effort.

Typ des Eintrags: Report
Erschienen: 2009
Autor(en): Dinkelaker, Tom ; Wende, Christian ; Lochmann, Henrik
Art des Eintrags: Erstveröffentlichung
Titel: Implementing and Composing MDSD-Typical DSLs
Sprache: Deutsch
Publikationsjahr: Oktober 2009
Ort: Darmstadt
Verlag: Technische Universität
URL / URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-19394
Zugehörige Links:
Kurzbeschreibung (Abstract):

In this document, we have studied two orthogonal approaches of building DSLs and their advantages and disadvantages with respect to MDSD. We show that embedded DSLs can be used to implement a MDSD-typical DSL rapidly. Further, we show that embedded DSLs and aspect-oriented programming can be used in concert. We also discuss how modular language engineering and language composition enables new reuse capabilities among modelling languages with a slightly higher initial development effort.

ID-Nummer: TUD-CS-2009-0156
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 000 Allgemeines, Informatik, Informationswissenschaft > 004 Informatik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 20 Fachbereich Informatik
20 Fachbereich Informatik > Softwaretechnik
Hinterlegungsdatum: 15 Okt 2009 12:16
Letzte Änderung: 05 Mär 2013 09:28
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen