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Methods of Asphalt Petrology: Determination of Permeability

Harries, Leandro ; Schütz, Maximilian ; Kempf, David ; Liu, Jia (2024)
Methods of Asphalt Petrology: Determination of Permeability.
In: International Journal of Civil Infrastructure, 2023, 6
doi: 10.26083/tuprints-00028160
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

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Kurzbeschreibung (Abstract)

The benefits and properties of porous asphalt (PA) pavements were initially summarised based on a literature review. Further, the influence of modifications using different combinations of carbon and cellulose fibre was shown by laboratory tests carried out by the Institute of Transportation Infrastructure Engineering of Technical University of Darmstadt. The main focus of this paper is to characterise the permeability of porous asphalt by using asphalt petrology, a geology-based method adapted for analysing the internal structure of asphalt samples. This method introduces new parameters, such as the void surface area subdivided into classes. These parameters allow further attributes of the asphalt to be inferred, as was shown for vertical permeability in this paper. To this end, a function was successfully developed and applied to predict the permeability of asphalt specimens.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2024
Autor(en): Harries, Leandro ; Schütz, Maximilian ; Kempf, David ; Liu, Jia
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Methods of Asphalt Petrology: Determination of Permeability
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 30 September 2024
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 8 August 2023
Ort der Erstveröffentlichung: Orléans, ON, Canada
Verlag: Avestia Publishing
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: International Journal of Civil Infrastructure
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 6
DOI: 10.26083/tuprints-00028160
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/28160
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Herkunft: Zweitveröffentlichungsservice
Kurzbeschreibung (Abstract):

The benefits and properties of porous asphalt (PA) pavements were initially summarised based on a literature review. Further, the influence of modifications using different combinations of carbon and cellulose fibre was shown by laboratory tests carried out by the Institute of Transportation Infrastructure Engineering of Technical University of Darmstadt. The main focus of this paper is to characterise the permeability of porous asphalt by using asphalt petrology, a geology-based method adapted for analysing the internal structure of asphalt samples. This method introduces new parameters, such as the void surface area subdivided into classes. These parameters allow further attributes of the asphalt to be inferred, as was shown for vertical permeability in this paper. To this end, a function was successfully developed and applied to predict the permeability of asphalt specimens.

Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-281609
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 624 Ingenieurbau und Umwelttechnik
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 13 Fachbereich Bau- und Umweltingenieurwissenschaften
13 Fachbereich Bau- und Umweltingenieurwissenschaften > Verbund Institute für Verkehr
13 Fachbereich Bau- und Umweltingenieurwissenschaften > Verbund Institute für Verkehr > Institut für Verkehrswegebau
Hinterlegungsdatum: 30 Sep 2024 13:47
Letzte Änderung: 01 Okt 2024 05:57
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