Harries, Leandro ; Schütz, Maximilian ; Kempf, David ; Liu, Jia (2024)
Methods of Asphalt Petrology: Determination of Permeability.
In: International Journal of Civil Infrastructure, 2023, 6
doi: 10.26083/tuprints-00028160
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
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Kurzbeschreibung (Abstract)
The benefits and properties of porous asphalt (PA) pavements were initially summarised based on a literature review. Further, the influence of modifications using different combinations of carbon and cellulose fibre was shown by laboratory tests carried out by the Institute of Transportation Infrastructure Engineering of Technical University of Darmstadt. The main focus of this paper is to characterise the permeability of porous asphalt by using asphalt petrology, a geology-based method adapted for analysing the internal structure of asphalt samples. This method introduces new parameters, such as the void surface area subdivided into classes. These parameters allow further attributes of the asphalt to be inferred, as was shown for vertical permeability in this paper. To this end, a function was successfully developed and applied to predict the permeability of asphalt specimens.
Typ des Eintrags: | Artikel |
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Erschienen: | 2024 |
Autor(en): | Harries, Leandro ; Schütz, Maximilian ; Kempf, David ; Liu, Jia |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | Methods of Asphalt Petrology: Determination of Permeability |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 30 September 2024 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 8 August 2023 |
Ort der Erstveröffentlichung: | Orléans, ON, Canada |
Verlag: | Avestia Publishing |
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: | International Journal of Civil Infrastructure |
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: | 6 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00028160 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/28160 |
Zugehörige Links: | |
Herkunft: | Zweitveröffentlichungsservice |
Kurzbeschreibung (Abstract): | The benefits and properties of porous asphalt (PA) pavements were initially summarised based on a literature review. Further, the influence of modifications using different combinations of carbon and cellulose fibre was shown by laboratory tests carried out by the Institute of Transportation Infrastructure Engineering of Technical University of Darmstadt. The main focus of this paper is to characterise the permeability of porous asphalt by using asphalt petrology, a geology-based method adapted for analysing the internal structure of asphalt samples. This method introduces new parameters, such as the void surface area subdivided into classes. These parameters allow further attributes of the asphalt to be inferred, as was shown for vertical permeability in this paper. To this end, a function was successfully developed and applied to predict the permeability of asphalt specimens. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-281609 |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 624 Ingenieurbau und Umwelttechnik |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 13 Fachbereich Bau- und Umweltingenieurwissenschaften 13 Fachbereich Bau- und Umweltingenieurwissenschaften > Verbund Institute für Verkehr 13 Fachbereich Bau- und Umweltingenieurwissenschaften > Verbund Institute für Verkehr > Institut für Verkehrswegebau |
Hinterlegungsdatum: | 30 Sep 2024 13:47 |
Letzte Änderung: | 01 Okt 2024 05:57 |
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Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Methods of Asphalt Petrology: Determination of Permeability. (deposited 30 Sep 2024 13:47) [Gegenwärtig angezeigt]
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