TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Effects of spatially varying slip length on friction drag reduction in wall turbulence

Hasegawa, Yosuke ; Frohnapfel, Bettina ; Kasagi, Nobuhide (2024)
Effects of spatially varying slip length on friction drag reduction in wall turbulence.
In: Journal of Physics: Conference Series, 2011, 318 (2)
doi: 10.26083/tuprints-00020769
Artikel, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

Kurzbeschreibung (Abstract)

A series of direct numerical simulation has been made of turbulent flow over hydrophobic surfaces, which are characterized by streamwise periodic micro-grooves. By assuming that the size of micro-grooves is much smaller than the typical length-scale of near-wall turbulent structures, the dynamical boundary condition is expressed by a mobility tensor, which relates the slip velocity and the surface shear stress. Based on the derived mathematical relationship between the friction drag and different dynamical contributions, it is shown how the turbulence contribution can be extracted and analyzed.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2024
Autor(en): Hasegawa, Yosuke ; Frohnapfel, Bettina ; Kasagi, Nobuhide
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Effects of spatially varying slip length on friction drag reduction in wall turbulence
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 6 Februar 2024
Ort: Darmstadt
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: 2011
Ort der Erstveröffentlichung: Bristol
Verlag: IOP Publishing
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Journal of Physics: Conference Series
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 318
(Heft-)Nummer: 2
Kollation: 9 Seiten
DOI: 10.26083/tuprints-00020769
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/20769
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichung DeepGreen
Kurzbeschreibung (Abstract):

A series of direct numerical simulation has been made of turbulent flow over hydrophobic surfaces, which are characterized by streamwise periodic micro-grooves. By assuming that the size of micro-grooves is much smaller than the typical length-scale of near-wall turbulent structures, the dynamical boundary condition is expressed by a mobility tensor, which relates the slip velocity and the surface shear stress. Based on the derived mathematical relationship between the friction drag and different dynamical contributions, it is shown how the turbulence contribution can be extracted and analyzed.

ID-Nummer: Artikel-ID: 022028
Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-207692
Zusätzliche Informationen:

13th European Turbulence Conference (ETC13)

Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Fachbereich(e)/-gebiet(e): Exzellenzinitiative
Exzellenzinitiative > Exzellenzcluster
Exzellenzinitiative > Exzellenzcluster > Center of Smart Interfaces (CSI)
Hinterlegungsdatum: 06 Feb 2024 10:00
Letzte Änderung: 12 Mär 2024 09:38
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen