TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Effects of Polylexy on Compounding

Steiner, Petra (1995)
Effects of Polylexy on Compounding.
In: Journal of Quantitative Linguistics, 2 (2)
doi: 10.1080/09296179508590042
Artikel, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

In this paper the relation between polylexy and composition activity is derived from a synergetic model and is investigated using a German dictionary. The results lead to the conclusion that the hypothesis can be considered as confirmed. Furthermore, a comparison with Rothe (1988) shows the importance of using unbiased material in quantitative linguistic investigation.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 1995
Autor(en): Steiner, Petra
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Effects of Polylexy on Compounding
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 1995
Verlag: Taylor & Francis
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Journal of Quantitative Linguistics
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 2
(Heft-)Nummer: 2
DOI: 10.1080/09296179508590042
Kurzbeschreibung (Abstract):

In this paper the relation between polylexy and composition activity is derived from a synergetic model and is investigated using a German dictionary. The results lead to the conclusion that the hypothesis can be considered as confirmed. Furthermore, a comparison with Rothe (1988) shows the importance of using unbiased material in quantitative linguistic investigation.

Fachbereich(e)/-gebiet(e): Zentrale Einrichtungen
Zentrale Einrichtungen > Universitäts- und Landesbibliothek (ULB)
Hinterlegungsdatum: 19 Jun 2023 07:55
Letzte Änderung: 19 Jun 2023 07:55
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen