Hedrich, Philipp ; Lenz, Eric ; Brötz, Nicolas ; Pelz, Peter F. (2022)
Active Pneumatic Suspension for Future Autonomous Vehicles: Design, Prove of Concept and Hardware-in-the-Loop Simulations.
11th International Fluid Power Conference. Aachen, Germany (19.03.2018-21.03.2018)
doi: 10.26083/tuprints-00020819
Konferenzveröffentlichung, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
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Kurzbeschreibung (Abstract)
In this article, we present a new concept of an active air spring, which can apply pressure and tension forces independently of its deflection. The active strut mitigates body oscillations and improves the driving comfort making it attractive for autonomous driving to avoid motion sickness. The model of the active air spring system and the controller design are described. Furthermore, the suitability of the actuator concept for use in an active chassis is shown. Finally, we show results of hardware-in-the-loop simulations.
Typ des Eintrags: | Konferenzveröffentlichung |
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Erschienen: | 2022 |
Autor(en): | Hedrich, Philipp ; Lenz, Eric ; Brötz, Nicolas ; Pelz, Peter F. |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | Active Pneumatic Suspension for Future Autonomous Vehicles: Design, Prove of Concept and Hardware-in-the-Loop Simulations |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 2022 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2018 |
Verlag: | RWTH Aachen |
Buchtitel: | Fluid power networks : proceedings : 19th - 21th March 2018 : 11th International Fluid Power Conference |
Veranstaltungstitel: | 11th International Fluid Power Conference |
Veranstaltungsort: | Aachen, Germany |
Veranstaltungsdatum: | 19.03.2018-21.03.2018 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00020819 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/20819 |
Zugehörige Links: | |
Herkunft: | Zweitveröffentlichungsservice |
Kurzbeschreibung (Abstract): | In this article, we present a new concept of an active air spring, which can apply pressure and tension forces independently of its deflection. The active strut mitigates body oscillations and improves the driving comfort making it attractive for autonomous driving to avoid motion sickness. The model of the active air spring system and the controller design are described. Furthermore, the suitability of the actuator concept for use in an active chassis is shown. Finally, we show results of hardware-in-the-loop simulations. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-208195 |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 16 Fachbereich Maschinenbau 16 Fachbereich Maschinenbau > Institut für Fluidsystemtechnik (FST) (seit 01.10.2006) |
Hinterlegungsdatum: | 03 Mär 2022 12:16 |
Letzte Änderung: | 04 Mär 2022 07:22 |
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Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Active Pneumatic Suspension for Future Autonomous Vehicles: Design, Prove of Concept and Hardware-in-the-Loop Simulations. (deposited 03 Mär 2022 12:16) [Gegenwärtig angezeigt]
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