Brötz, Nicolas ; Hedrich, Philipp ; Pelz, Peter F. (2022)
Integrated Fluid Dynamic Vibration Absorber for Mobile Applications.
11th International Fluid Power Conference. Aachen, Germany (19.03.2018-21.03.2018)
doi: 10.26083/tuprints-00020818
Konferenzveröffentlichung, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion
Es ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar. |
Kurzbeschreibung (Abstract)
The setup of a suspension always leads to a compromise between comfort and safety. In order to counteract this in a passive approach, one could attach a structural extension in the form of a dynamic vibration absorber to the axle. Thus, energy of the wheel vibrations is diverted into the vibration absorber instead of the body. In comparison to a classic dynamic vibration absorber, which is not in the sense of lightweight construction due to the additional mass, our Fluid Dynamic Vibration Absorber (FDVA) reduces the dynamic mass by using a hydrostatic transmission.
Typ des Eintrags: | Konferenzveröffentlichung |
---|---|
Erschienen: | 2022 |
Autor(en): | Brötz, Nicolas ; Hedrich, Philipp ; Pelz, Peter F. |
Art des Eintrags: | Zweitveröffentlichung |
Titel: | Integrated Fluid Dynamic Vibration Absorber for Mobile Applications |
Sprache: | Englisch |
Publikationsjahr: | 2022 |
Ort: | Darmstadt |
Publikationsdatum der Erstveröffentlichung: | 2018 |
Verlag: | RWTH Aachen |
Buchtitel: | Fluid power networks : proceedings : 19th - 21th March 2018 : 11th International Fluid Power Conference |
Veranstaltungstitel: | 11th International Fluid Power Conference |
Veranstaltungsort: | Aachen, Germany |
Veranstaltungsdatum: | 19.03.2018-21.03.2018 |
DOI: | 10.26083/tuprints-00020818 |
URL / URN: | https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/20818 |
Zugehörige Links: | |
Herkunft: | Zweitveröffentlichungsservice |
Kurzbeschreibung (Abstract): | The setup of a suspension always leads to a compromise between comfort and safety. In order to counteract this in a passive approach, one could attach a structural extension in the form of a dynamic vibration absorber to the axle. Thus, energy of the wheel vibrations is diverted into the vibration absorber instead of the body. In comparison to a classic dynamic vibration absorber, which is not in the sense of lightweight construction due to the additional mass, our Fluid Dynamic Vibration Absorber (FDVA) reduces the dynamic mass by using a hydrostatic transmission. |
Status: | Verlagsversion |
URN: | urn:nbn:de:tuda-tuprints-208183 |
Zusätzliche Informationen: | Keywords: driving safety ; dynamic vibration absorber ; hydraulic transmission ; suspension strut |
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): | 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau |
Fachbereich(e)/-gebiet(e): | 16 Fachbereich Maschinenbau 16 Fachbereich Maschinenbau > Institut für Fluidsystemtechnik (FST) (seit 01.10.2006) |
Hinterlegungsdatum: | 03 Mär 2022 12:13 |
Letzte Änderung: | 04 Mär 2022 07:20 |
PPN: | |
Export: | |
Suche nach Titel in: | TUfind oder in Google |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Integrated Fluid Dynamic Vibration Absorber for Mobile Applications. (deposited 03 Mär 2022 12:13) [Gegenwärtig angezeigt]
Frage zum Eintrag |
Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen |