TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Word Completion with Latent Semantic Analysis

Miller, Tristan ; Wolf, Elisabeth (2006)
Word Completion with Latent Semantic Analysis.
doi: 10.1109/ICPR.2006.1191
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

Current word completion tools rely mostly on statistical or syntactic knowledge. Can using semantic knowledge improve the completion task? We propose a language-independent word completion algorithm which uses latent semantic analysis (LSA) to model the semantic context of the word being typed. We find that a system using this algorithm alone achieves keystroke savings of 56% and a hit rate of 42%. This represents improvements of 6.9% and 17%, respectively, over existing approaches.

Typ des Eintrags: Konferenzveröffentlichung
Erschienen: 2006
Autor(en): Miller, Tristan ; Wolf, Elisabeth
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Word Completion with Latent Semantic Analysis
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2006
Verlag: IEEE Press
Buchtitel: Proceedings of the 18th International Conference on Pattern Recognition (ICPR 2006)
DOI: 10.1109/ICPR.2006.1191
URL / URN: https://dx.doi.org/10.1109/ICPR.2006.1191
Zugehörige Links:
Kurzbeschreibung (Abstract):

Current word completion tools rely mostly on statistical or syntactic knowledge. Can using semantic knowledge improve the completion task? We propose a language-independent word completion algorithm which uses latent semantic analysis (LSA) to model the semantic context of the word being typed. We find that a system using this algorithm alone achieves keystroke savings of 56% and a hit rate of 42%. This represents improvements of 6.9% and 17%, respectively, over existing approaches.

ID-Nummer: TUD-CS-2006-0391
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 20 Fachbereich Informatik
20 Fachbereich Informatik > Ubiquitäre Wissensverarbeitung
Hinterlegungsdatum: 31 Dez 2016 14:29
Letzte Änderung: 23 Aug 2018 11:38
PPN:
Zugehörige Links:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen