TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Argumentation Quality Assessment: Theory vs. Practice

Wachsmuth, Henning ; Naderi, Nona ; Habernal, Ivan ; Hou, Yufang ; Hirst, Graeme ; Gurevych, Iryna ; Stein, Benno (2017)
Argumentation Quality Assessment: Theory vs. Practice.
Vancouver, Canada
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

Argumentation quality is viewed differently in argumentation theory and in practical assessment approaches. This paper studies to what extent the views match empirically. We find that most observations on quality phrased spontaneously are in fact adequately represented by theory. Even more, relative comparisons of arguments in practice correlate with absolute quality ratings based on theory. Our results clarify how the two views can learn from each other.

Typ des Eintrags: Konferenzveröffentlichung
Erschienen: 2017
Autor(en): Wachsmuth, Henning ; Naderi, Nona ; Habernal, Ivan ; Hou, Yufang ; Hirst, Graeme ; Gurevych, Iryna ; Stein, Benno
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Argumentation Quality Assessment: Theory vs. Practice
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: August 2017
Verlag: Association for Computational Linguistics
Buchtitel: Proceedings of the 55th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics (ACL 2017)
Band einer Reihe: Volume 2: Short Papers
Veranstaltungsort: Vancouver, Canada
URL / URN: http://aclweb.org/anthology/P17-2039
Kurzbeschreibung (Abstract):

Argumentation quality is viewed differently in argumentation theory and in practical assessment approaches. This paper studies to what extent the views match empirically. We find that most observations on quality phrased spontaneously are in fact adequately represented by theory. Even more, relative comparisons of arguments in practice correlate with absolute quality ratings based on theory. Our results clarify how the two views can learn from each other.

Freie Schlagworte: UKP_a_ArMin;UKP_p_ArguAna
ID-Nummer: TUD-CS-2017-0072
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 20 Fachbereich Informatik
20 Fachbereich Informatik > Ubiquitäre Wissensverarbeitung
DFG-Graduiertenkollegs
DFG-Graduiertenkollegs > Graduiertenkolleg 1994 Adaptive Informationsaufbereitung aus heterogenen Quellen
Hinterlegungsdatum: 31 Mär 2017 14:23
Letzte Änderung: 24 Jan 2020 12:03
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen