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Strategien für den digitalen Musikmarkt: Preissetzung und Effektivität von Maßnahmen gegen Raubkopien

Buxmann, Peter ; Pohl, Gerrit ; Johnscher, Patrick ; Strube, Jochen (2005)
Strategien für den digitalen Musikmarkt: Preissetzung und Effektivität von Maßnahmen gegen Raubkopien.
In: Wirtschaftsinformatik, 47 (2)
doi: 10.1007/BF03250984
Artikel, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

The recording industry is currently faced with a remarkable decline in revenues and record sales. Paid music services have failed to deliver on their promise of a full-catalog, easy-to-use shopping experience so far, and file sharing platforms are still widely used for obtaining online music. In this context we conducted an empirical study via the Internet with 2.260 participants. The main results are:

Neither the installation of copy protection measures nor legal actions taken against users of file sharing platforms seem to be appropriate means to increase sales of CDs and online music.

Potential consumers’ willingness to pay is distinctly lower than the prices currently set by the available paid music services.

Our study’s results suggest that a price cut for music downloads would lead to increased sales, thus creating benefits for both suppliers and consumers.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2005
Autor(en): Buxmann, Peter ; Pohl, Gerrit ; Johnscher, Patrick ; Strube, Jochen
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Strategien für den digitalen Musikmarkt: Preissetzung und Effektivität von Maßnahmen gegen Raubkopien
Sprache: Deutsch
Publikationsjahr: April 2005
Verlag: Vieweg
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Wirtschaftsinformatik
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 47
(Heft-)Nummer: 2
DOI: 10.1007/BF03250984
Kurzbeschreibung (Abstract):

The recording industry is currently faced with a remarkable decline in revenues and record sales. Paid music services have failed to deliver on their promise of a full-catalog, easy-to-use shopping experience so far, and file sharing platforms are still widely used for obtaining online music. In this context we conducted an empirical study via the Internet with 2.260 participants. The main results are:

Neither the installation of copy protection measures nor legal actions taken against users of file sharing platforms seem to be appropriate means to increase sales of CDs and online music.

Potential consumers’ willingness to pay is distinctly lower than the prices currently set by the available paid music services.

Our study’s results suggest that a price cut for music downloads would lead to increased sales, thus creating benefits for both suppliers and consumers.

Fachbereich(e)/-gebiet(e): 01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften
01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Betriebswirtschaftliche Fachgebiete
01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Betriebswirtschaftliche Fachgebiete > Wirtschaftsinformatik
20 Fachbereich Informatik
20 Fachbereich Informatik > Information Systems / Wirtschaftsinformatik
Hinterlegungsdatum: 31 Dez 2016 00:18
Letzte Änderung: 12 Mär 2024 09:02
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