TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Number of items: 13.

Semsch, M. (2010):
Entwurf einer elektromechanisch betätigten Radbremse mit Selbstverstärkung.
In: Fortschrittberichte VDI : Reihe 12, Verkehrstechnik, Fahrzeugtechnik, 721, Düsseldorf, VDI-Verl., ISBN 978-3-18-372112-2,
[Book]

Sardá, A. ; Haag, M. ; Winner, H. ; Semsch, M. (2009):
Experimental Investigation of Hot Spots and Thermal Judder.
26th SAE Brake Colloquium and Exhibition, San Antonio, Texas, USA, 12.-15. Oktober 2008, [Conference or Workshop Item]

Sardá, A. ; Seipel, G. ; Winner, H. ; Semsch, M. (2008):
Wirkungskette der Entstehung von Hotspots und Heißrubbeln in Scheibenbremsen.
XXVIII. Internationales µ-Symposium, Bad Neuenahr, 24. Oktober 2008, [Conference or Workshop Item]

Sardá, A. ; Seipel, G. ; Winner, H. ; Semsch, M. (2008):
Cause-and-Effect Chain of the Emergence of Hot Spots and Thermal Judder in Disc Brakes.
24. Oktober 2008 in Bad Neuenahr, XXVIII. Internationales µ-Symposium, [Conference or Workshop Item]

Breuer, B. ; Barz, M. ; Bill, K. ; Gruber, S. ; Semsch, M. ; Strothjohann, T. ; Xie, C. (2002):
The mechatronic vehicle corner of Darmstadt University of Technology - interaction and cooperation of a sensor tire , new low-energy disc brake and smart wheel suspension.
3, In: International Journal of Automotive Technology, (2), pp. 63-70. Korean Society of Automotive Engineers, ISSN 1229-9138,
[Article]

Semsch, M. ; Breuer, B. (2002):
Die mechatronische Teilbelagscheibenbremse im zukünftigen Kraftfahrzeug.
In: Mechatronische Systeme für den Maschinenbau : Ergebnisse aus dem Sonderforschungsbereich 241 .../ Hrsg.: Rolf Isermann ...- Weinheim [u.a.]: Wiley VCH-Verl., 2002.- ISBN 3-527-27730-7, Weinheim [u.a.], Wiley VCH-Verl., [Book Section]

Gruber, S. ; Semsch, M. ; Strothjohann, T. ; Breuer, B. (2002):
Reifen, Bremse und Radaufhängung im mechatronischen Verbund.
In: Mechatronische Systeme für den Maschinenbau : Ergebnisse aus dem Sonderforschungsbereich 241 .../ Hrsg.: Rolf Isermann ...- Weinheim [u.a.]: Wiley VCH-Verl., 2002.- ISBN 3-527-27730-7, Weinheim [u.a.], Wiley VCH-Verl., [Book Section]

Semsch, M. ; Breuer, B. (2001):
Mechatronische Teilbelagsscheibenbremse mit Selbstverstärkung.
In: DFG-Sonderforschungsbereich 241: Neue integrierte mechanisch-elektronische Systeme für den Maschinenbau (IMES): Abschlußkolloquium; Tagungsbd. - Darmstadt 2001, [Conference or Workshop Item]

Klesen, Christof ; Nordmann, Rainer ; Semsch, M. ; Breuer, B. (2000):
Auslegung, Berechnung und Simulation einer elektromechanisch betätigten Radbremse.
In: Mechatronik im Automobil <2, 2000, Haus der Technik, München>: Tagungsbd. - Remmingen, Malsheim: expert-Verl., 2000, Remmingen, Malsheim, expert-Verl., [Conference or Workshop Item]

Breuer, B. ; Barz, M. ; Bill, K. ; Gruber, S. ; Semsch, M. ; Strothjohann, T. ; Xie, C. (2000):
The mechatronic vehicle corner of Darmstadt University of Technology - interaction and cooperation of a sensor tire , new low-energy disc brake and smart wheel suspension.
In: Automotive innovation for the new millennium : Seoul 2000 FISITA World Automotive Congress : Proceedings,
Korea Society of Automotive Engineers, 2000 FISITA World Automotive Congress, Seoul, South Korea, 12.-15.06.2000, ISBN 8985000004,
[Conference or Workshop Item]

Semsch, M. ; Bill, K. ; Dausend, U. ; Breuer, B. (1999):
Konzeption und Auslegung des Getriebes für eine mechatronische Teilbelagscheibenbremse.
In: Kolloquium Aktoren in Mechatronischen Systemen <1, 1999, Darmstadt>. - Düsseldorf: VDI-Verl., 1999 (Fortschritt-Berichte VDI: R. 8; 743), Düsseldorf, VDI-Verl., [Conference or Workshop Item]

Bill, K. ; Semsch, M. ; Breuer, B. (1999):
A new approach to investigate the vehicle interface driver/brake pedal under the real road conditions in view of oncoming brake-by-wire-systems.
In: SAE Future Transportation Technology Conference & Exposition <1999, Costa Mesa, Calif.>: Proceedings. (SAE-Paper; 1999-01-2949), [Conference or Workshop Item]

Bill, Karlheinz ; Semsch, M. (1998):
Translationsgetriebe für elektrisch betätigte Fahrzeugbremsen.
In: ATZ Automobiltechnische Zeitschrift. 100 (1998), Nr. 1, S. 36-41, [Article]

This list was generated on Tue Jun 22 00:33:37 2021 CEST.