TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Number of items: 9.

Schmidt, Michaela ; Perels, Franziska ; Schmitz, Bernhard (2015):
How to perform idiographic and a combination of idiographic and nomothetic approaches.
In: Zeitschrift für Psychologie/Journal of Psychology, 218, pp. 166-174. Hogrefe Publishing, [Article]

Schmitz, Bernhard ; Klug, Julia ; Schmidt, Michaela
Zimmerman, B. ; Schunk, D. (eds.) (2011):
Assessing self-regulated learning using diary measures with university students.
In: Handbook of Self-Regulation of Learning and Performance, pp. 251-266, New York, Routledge, ISBN 0-203-83901-3,
[Book Section]

Schmidt, Michaela (2009):
How to manage your PhD thesis : development of a process model of self-regulation to foster postgraduate students.
In: Schriftenreihe Schriften zur pädagogischen Psychologie, 41, Hamburg, Kovac, ISBN 978-3-8300-4745-2,
[Book]

Schmidt, Michaela ; Landmann, Meike ; Van de Loo, Kirsten (2009):
Lehrer werden. Strategien für einen erfolgreichen Einstieg in den Lehrerberuf.
Göttingen, Hogrefe, ISBN 978-3-525-03850-5,
[Book]

Miethner, Susanne ; Schmidt, Michaela ; Schmitz, Bernhard (2008):
Mein Kind lernt Lernen. Ein Praxisbuch für Eltern.
Stuttgart, Klett-Cotta, ISBN 978-3-608-94456-3,
[Book]

Schmitz, Bernhard ; Schmidt, Michaela (2007):
Einführung in die Selbstregulation.
In: Selbstregulation erfolgreich fördern. Praxisnahe Trainingsprogramme für effektives Lernen. ; Stuttgart : Kohlhammer, 2007 ; S. 9-18 ; ISBN: 9-18978-3-17-019404-5, [Book Section]

Schmitz, Bernhard ; Schmidt, Michaela ; Landmann, Meike ; Spiel, Christiane (2007):
New Developments in the Field of Self-Regulated Learning.
In: Journal of Psychology, 215, pp. 153-156. [Article]

Schmidt, Michaela ; Hertel, Silke ; Otto, Barbara (2006):
Förderung selbstregulierten Lernens durch den Einsatz eines Monitoringinstruments in der Jahrgangsstufe 3.
In: 68. Tagung der AEPF. Übergänge im Bildungswese <München,2006> ; 68. AEPF. Tagung in München 2006. Übergänge im Bildungswesen ; 204, p. 204, [Conference or Workshop Item]

Schmidt, Michaela ; Hertel, Silke (2006):
Kann selbstreguliertes Lernen bereits in der Jahrgangsstufe 3 durch den Einsatz eines Monitoringinstruments gefördert werden?
In: Humane Zukunft gestalten : Nürnberg, 17. bis 21. September 2006 / F. Lösel ... (Hrsg.). - 1. Aufl.. - Lengerich, Westf : Pabst Science Publishers, 2006, S. 472 (Abstracts ; 45) ISBN: 978-3-89967-333-3= 3-89967-333-6, p. 472, 1. Aufl.. - Lengerich, Westf, Pabst Science Publishers, [Conference or Workshop Item]

This list was generated on Tue Jun 22 01:00:46 2021 CEST.