Browse by Person
Up a level |
Bellhäuser, Henrik ; Liborius, Patrick ; Schmitz, Bernhard (2022)
Fostering Self-Regulated Learning in Online Environments: Positive Effects of a Web-Based Training With Peer Feedback on Learning Behavior.
In: Frontiers in Psychology, 13
doi: 10.3389/fpsyg.2022.813381
Article, Bibliographie
Neitzel, Svenja ; Rensing, Christoph ; Bellhäuser, Henrik (2017)
Concept, Design and First Evaluation of a Mobile Learning Diary Application with Access to a Learning Record Store.
In: Proceedings of the 2nd Central-European Workshop
Article, Bibliographie
Bellhäuser, Henrik ; Konert, Johannes ; Röpke, Rene ; Rensing, Christoph (2017)
Eine extravertierte und eine gewissenhafte Person in jeder Lerngruppe! Effekte der Verteilung von Persönlichkeitsmerkmalen auf Zufriedenheit und Lernergebnis.
In: Proceedings der 16. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017
Book Section, Bibliographie
Bellhäuser, Henrik (2016)
Fostering Self-Regulated Learning Online
Development and Evaluation of Interventions for E-Learning Scenarios.
Technische Universität Darmstadt
Ph.D. Thesis, Primary publication
Konert, Johannes ; Bellhäuser, Henrik ; Röpke, Rene ; Gallwas, Eduard ; Zucik, Ahmed (2016)
Moodle Peer: Factors relevant in learning group formation for improved learning outcomes, satisfaction and commitment in E-Laerning scenarios using GroupAL.
In: Proc. of 11th European Conference on Technology Enhandced Learning (EC-TEL2016)
Book Section, Bibliographie
Roepke, Rene ; Konert, Johannes ; Gallwas, Eduard ; Bellhäuser, Henrik (2016)
Moodle Peers: Automatisierte Lerngruppenbildung auf Grundlage psychologischer Merkmalausprägungen in E-Learning-Systemen.
In: 14. E-Learning Fachtagung Informatik
Book Section, Bibliographie
Konert, Johannes ; Bohr, Christoph ; Rensing, Christoph ; Bellhäuser, Henrik (2016)
PeerLA- Assistant for individual learning goals an d self-regulation competency improvement in online learning scenarios.
In: Proc. of the 16th IEEE International Conference on Advancing Learning Technologies (ICALT)
Book Section, Bibliographie
Bellhäuser, Henrik ; Lösch, Thomas ; Winter, C. ; Schmitz, Bernhard (2016)
Applying a web-based training to foster self-regulated learning—Effects of an intervention for large numbers of participants.
In: The Internet and Higher Education, 31
Article, Bibliographie
Bellhäuser, Henrik ; Schmitz, Bernhard (2011)
Förderung
selbstregulierten Lernens für Studierende in mathematischen Vorkursen: Entwicklung und Evaluation eines Web-based Trainings (WBT).
Arbeitstagung „Mathematische Vor- und Brückenkurse“. Kassel (03.11.2011-05.11.2011)
Conference or Workshop Item, Bibliographie
Bellhäuser, Henrik ; Schmitz, Bernhard (2011)
Evaluation eines Online-Trainings zur Förderung selbstregulierten Lernens für angehende Studierende.
13. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie der DGPs (PAEPS). Erfurt (14.09.2011-16.09.2011)
Conference or Workshop Item, Bibliographie
Bellhäuser, Henrik ; Lösch, Thomas ; Schmitz, Bernhard (2011)
Fostering Self-Regulated Learning Online.
14. EARLI Conference (European Association for Research on Learning and Instruction). Exeter (29.08.2011-03.09.2011)
Conference or Workshop Item, Bibliographie
Bellhäuser, Henrik ; Schmitz, Bernhard (2011)
Evaluation eines Online-Trainings zur Förderung selbstregulierten Lernens für angehende Studierende.
75. AEPF-Tagung (Arbeitsgruppe für empirische pädagogische Forschung). Bamberg (28.02.2011-02.03.2011)
Conference or Workshop Item, Bibliographie
Bellhäuser, Henrik ; Lösch, Thomas ; Schmitz, Bernhard (2010)
Fostering Self-Regulated Learning Online - Concept of a Web-Based Training.
1. KLEE Konferenz (Kreativity, Learning Strategy and Efficiency in E-Learning). Darmstadt (07.09.2010-07.09.2010)
Conference or Workshop Item, Bibliographie
Fellgiebel, A. ; Keller, I. ; Marin, D. ; Müller, M. J. ; Schermuly, I. ; Yakushev, I. ; Albrecht, J. ; Bellhäuser, Henrik ; Kinateder, M. ; Beck, M. ; Stoeter, P. (2009)
Diagnostic utility of different MRI and MR angiography measures in Fabry disease.
In: Neurology, 72 (1)
Article, Bibliographie