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Luftdämpfung als zukunftsweisende Technologie im Nutzfahrzeugbereich – Optimale Auslegung eines Luftfederdämpfers

Hedrich, P. ; Pelz, P. F. ; Nakhjiri, M. ; Fäth, S. ; Dehlwes, S. (2015)
Luftdämpfung als zukunftsweisende Technologie im Nutzfahrzeugbereich – Optimale Auslegung eines Luftfederdämpfers.
In: VDI-Berichte, (2261)
Article

Item Type: Article
Erschienen: 2015
Creators: Hedrich, P. ; Pelz, P. F. ; Nakhjiri, M. ; Fäth, S. ; Dehlwes, S.
Type of entry: Bibliographie
Title: Luftdämpfung als zukunftsweisende Technologie im Nutzfahrzeugbereich – Optimale Auslegung eines Luftfederdämpfers
Language: German
Date: 22 September 2015
Publisher: VDI Verlag GmbH
Journal or Publication Title: VDI-Berichte
Issue Number: 2261
Additional Information:

Teil der 3. VDI-Fachtagung Schwingungsdämpfung

Divisions: 16 Department of Mechanical Engineering
16 Department of Mechanical Engineering > Institute for Fluid Systems (FST) (since 01.10.2006)
16 Department of Mechanical Engineering > Institute for Fluid Systems (FST) (since 01.10.2006) > Vibrations and Acoustics (2020 merged into Designing with Fluids)
DFG-Collaborative Research Centres (incl. Transregio)
DFG-Collaborative Research Centres (incl. Transregio) > Collaborative Research Centres
Zentrale Einrichtungen
DFG-Collaborative Research Centres (incl. Transregio) > Collaborative Research Centres > CRC 805: Control of Uncertainty in Load-Carrying Structures in Mechanical Engineering
Date Deposited: 25 Sep 2015 14:48
Last Modified: 10 May 2022 08:54
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