TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Jump to: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002
Number of items: 240.

2018

Winner, H. and Prokop, G. and Maurer, M. (eds.) (2018):
Automotive Systems Engineering II.
Cham, Springer International Publishing, ISBN 978-3-319-61605-6,
[Online-Edition: https://doi.org/10.1007/978-3-319-61607-0],
[Book]

Bilgic Istoc, Sami and Winner, H. (2018):
The Influence of SRO and DTV on the Heat Crack Propagation in Brake Discs.
In: Eurobrake 2018, Den Haag, 22.-24.05.2018, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Wachenfeld, W. and Junietz, P. Winner, H. and Prokop, G. and Maurer, M. (eds.) (2018):
Validation and Introduction of Automated Driving.
In: Automotive Systems Engineering II, Cham, Springer International Publishing, pp. 177-196, [Online-Edition: https://doi.org/10.1007/978-3-319-61607-0],
[Book Section]

Bilgic Istoc, Sami and Winner, H. (2018):
Heat Cracks in Brake Discs for Heavy Vehicles.
In: Automotive and Engine Technology, Springer International Publishing, pp. 1-8, ISSN 2365-5127, DOI: s41104-018-0027-y,
[Online-Edition: https://doi.org/10.1007/s41104-018-0027-y],
[Article]

Pleß, R. and Büttner, A. and Merkel, Nora and Winner, H. (2018):
Einfluss der Fahrerbewegung auf Realfahrzeug und Motorradsimulator.
In: 12. Internationale Motorradkonferenz, Köln, 2018, [Conference or Workshop Item]

Merkel, Nora and Pleß, R. and Scheid, K. and Winner, H. (2018):
Einsatzgrenzen automatischer Notbremssysteme für motorisierte Zweiräder – eine Expertenstudie.
In: 12. Internationale Motorradkonferenz, Köln, 2018, [Conference or Workshop Item]

Bilgic Istoc, Sami and Winner, H. (2018):
Simulationskonzept zur Hitzerissbildung bei Lkw-Bremsscheiben.
In: SIMVEC 2018, Baden-Baden, 2018, [Conference or Workshop Item]

Herold, M. and Said, O. and Winner, H. (2018):
Simulative Assessment of Differential Braking for Steering Redundancy in Automated Driven Trucks.
In: SIMVEC 2018, Baden-Baden, 2018, [Conference or Workshop Item]

2017

Amersbach, C. and Winner, H. (2017):
Functional Decomposition, An Approach to Reduce the Approval Effort for Highly Automated Driving.
In: 8. Tagung Fahrerassistenz, München, 22.-23. November 2017, [Conference or Workshop Item]

Viehof, Michael and Niemann, H. and Kochem, M. and Winner, H. (2017):
Validierungskonzept für vertikaldynamische Fahrzeugeigenschaften.
In: VDI Berichte, In: 16. Internationale VDI-Tagung Reifen – Fahrwerk – Fahrbahn 2017, Hannover, VDI, [Book Section]

Wagner, P. and Zöller, C. and Albrecht, T. and Winner, H. (2017):
Power, Energy, and Latency Test Drives with the Wheeled Mobile Driving Simulator Prototype MORPHEUS.
In: Driving Simulation Conference, Stuttgart, 06.-08.09.2017, [Conference or Workshop Item]

Wheeler, T. A. and Holder, M. and Winner, H. and Kochenderfer, M. (2017):
Deep stochastic radar models.
In: IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), 2017, Redondo Beach, CA, USA, June 11-14, 2017, DOI: 10.1109/IVS.2017.7995697,
[Conference or Workshop Item]

Vey, C. and Hoffmann, J. and Winner, H. (2017):
Analytical Investigation of design-relevant parameters of electromechanical parking brakes.
In: Eurobrake 2017, Dresden, 02.-05.05.2017, [Conference or Workshop Item]

Henzel, M. and Winner, H. and Lattke, B. (2017):
Herausforderungen in der Absicherung von Fahrerassistenzsystemen bei der Benutzung maschinell gelernter und lernender Algorithmen.
In: 11. Workshop Fahrerassistenzsysteme, Walting, Uni-DAS, pp. 136-148, [Online-Edition: http://www.uni-das.de/fas-workshop/2017],
[Book Section]

Junietz, P. and Schneider, J. and Winner, H. (2017):
Metrik zur Bewertung der Kritikalität von Verkehrssituationen und -szenarien.
In: 11. Workshop Fahrerassistenzsysteme, Walting, UNI DAS e.V, pp. 149-160, [Online-Edition: http://www.uni-das.de/fas-workshop/2017],
[Book Section]

Flemisch, F. and Winner, H. and Bengler, Klaus and Bruder, Ralph Bruder, Ralph and Winner, H. (eds.) (2017):
VOM AUTONOMEN FAHREN ZUR MIGRATIONSFÄHIGEN, KOOPERATIVEN ASSISTENZ UND AUTOMATION.
In: In 8. Darmstädter Kolloquium Mensch + Fahrzeug, In: 8. Darmstädter Kolloquium Mensch + Fahrzeug, Darmstadt, p. 103, [Online-Edition: http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/5672/],
[Conference or Workshop Item]

Müller, Andreas and Stockinger, Christopher and Walter, Jonas and Heuser, Thomas and Abendroth, Bettina and Bruder, Ralph Bruder, Ralph and Winner, H. (eds.) (2017):
EINFLUSSFAKTOREN AUF DIE AKZEPTANZ DES AUTOMATISIERTEN FAHRENS AUS DER SICHT VON FAHRERINNEN UND FAHRERN.
Darmstadt, In: Mensch und Fahrzeug, Technische Universität Darmstadt, 07./08. März 2017, [Conference or Workshop Item]

2016

Winner, H. and Wachenfeld, W. and Junietz, P. (2016):
Absicherung von automatisiertem Fahren – Was ist noch zu tun?
In: Fortschritt-Berichte VDI-Reihe 12, In: XXXV. Internationales µ Symposium Bremsen-Fachtagung, 28.11.2016 Bad Neuenahr, Düsseldorf, VDI, pp. 105-126, [Book Section]

Winner, H. and Wachenfeld, W. and Junietz, P. (2016):
Validation of automated driving – What else has to be done?
In: Fortschritt-Berichte VDI-Reihe 12, In: XXXV. Internationales µ Symposium Bremsen-Fachtagung 28.11.2016 Bad Neuenahr, Düsseldorf, VDI, p. 225, [Book Section]

Viehof, Michael and Niemann, H. and Kochem, M. and Winner, H. (2016):
Objektivierungspotenzial der operativen Validierung im Anwendungsbereich der Fahrdynamiksimulation.
In: VDI-Berichte 2279, In: 18. Kongress SIMVEC – Simulation und Erprobung in der Fahrzeugentwicklung 2016, Düsseldorf, VDI, pp. 417-438, [Book Section]

Magiera, N. and Janssen, H. and Heckmann, M. and Winner, H. (2016):
Rider Skill Identification by Probabilistic Segmentation into Motorcycle Maneuver Primitives.
In: 2016 IEEE 19th International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC), Rio de Janeiro, Brazil, November 1-4, 2016, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Wachenfeld, W. and Junietz, P. (2016):
Auf welcher Basis könnte das automatisierte Fahren abgesichert werden?
In: VDI ELIV-Marketplace 19.-20.10.2016, Tagungsband, Düsseldorf, VDI, pp. 181-204, [Book Section]

Magiera, N. and Janssen, H. and Heckmann, M. and Winner, H. (2016):
Ein Ansatz zur Schätzung der Fahrfertigkeiten – Überblick über Methoden und Ergebnisse.
In: 11. Internationale Motorrad Konferenz 2016, Köln, 4.-5. Oktober 2016, [Conference or Workshop Item]

Pleß, R. and Will, S. and Hofmann, M. and Winner, H. (2016):
Manöverumsetzung auf einem dynamischen Motorrad Fahrsimulator – Lenken, Lehnen und Kopplungseffekte in der virtuellen Umgebung.
In: 11. Internationale Motorrad Konferenz 2016, Köln, 4.-5. Oktober 2016, [Conference or Workshop Item]

Pleß, R. and Will, S. and Guth, S. and Hofmann, M. and Winner, H. (2016):
Approach to a holistic rider input determination for a dynamic motorcycle riding simulator.
In: Bicycle and Motorcycle Dynamics 2016, Milwaukee, Wisconsin, USA, 2016, September 21-23, [Conference or Workshop Item]

Wiegemann, E. and Fecher, N. and Merkel, N. and Winner, H. (2016):
Automatic Heat Crack Detection of Brake Discs on the Dynometer.
In: Eurobrake 2016, Milan,Italy, June 13-15, 2016, [Conference or Workshop Item]

2015

Rodemerk, C. and Kastner, R. and Winner, H. (2015):
Manöverprädiktion an innerstädtischen Knotenpunkten durch Exklusion alternativer Manöveroptionen.
Walting im Altmühltal, In: 10. Workshop Fahrerassistenzsysteme, Walting im Altmühltal, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Fischer, S. and Xu, X. and Könning, M. (2015):
Heißrubbeln – Experimentelle Beobachtungen und Erklärungsmodelle.
Hannover, VDI-Berichte 2241, In: VDI-Fachkonferenz Innovative Bremsentechnik, Hannover, [Conference or Workshop Item]

Schneider, J. and Wagner, P. and Winner, H. (2015):
Situational adaptive chassis: Where are the limits?
Aachen, In: 24th Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2015, Aachen, [Conference or Workshop Item]

Wang, Y. and Winner, H. (2015):
Study of Measurement Behaviour of Wheel Force Sensor for Increasing Accuracy in Dynamic Measurement of Tyre Contact Force.
Aachen, In: 24th Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2015, Aachen, [Conference or Workshop Item]

Langer, Ingmar and Abendroth, Bettina and Bruder, Ralph Winner, H. and Hakuli, S. and Lotz, F. and Singer, C. (eds.) (2015):
Fahrerzustandserkennung.
In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme, Wiesbaden, Springer Fachmedien, [Book Section]

Wachenfeld, W. and Winner, H. (2015):
Virtual Assessment of Automation in Field Operation – A New Runtime Validation Method.
Walting im Altmühltal, In: 10. Workshop Fahrerassistenzsysteme., Walting im Altmühltal, [Conference or Workshop Item]

Pless, R. and Guth, S. and Will, S. and Winner, H. (2015):
Determining the rider induced roll torque on dynamic motorcycle riding simulator.
Tübingen, Germany, In: Driving Simulation Conference & Exhibition, Tübingen, Germany, [Conference or Workshop Item]

Guth, S. and Geiger, M. and Will, S. and Pless, R. and Winner, H. (2015):
Motion cueing algorithm to reproduce motorcycle specific lateral dynamics on riding simulators.
Tübingen, Germany, In: Driving Simulation Conference & Exhibition, Tübingen, Germany, [Conference or Workshop Item]

Wagner, P. and Davoodi, A. and Scheibe, T. and Albrecht, T. and Betz, A. and Winner, H. (2015):
Potentials and Limitations of Hexapods in Wheeled Mobile Driving Simulators.
Tübingen, Germany, In: Driving Simulation Conference & Exhibition, Tübingen, Germany, [Conference or Workshop Item]

Claus, S. and Viehof, M. and Winner, H. (2015):
Analyse der Regelstrecke semiaktiver Fahrwerkregelungen hinsichtlich des Potenzials von Preview-Fahrbahninformationen für den Reglerentwurf.
Hannover, VDI-Bericht 2241, In: 15. Internationale VDI-Tagung Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn, Hannover, [Conference or Workshop Item]

Wang, Y. and Winner, H. (2015):
Estimation of vehicle yaw moment of inertia in dynamic road test using Wheel Force Sensor.
Graz, In: 24th International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks, Graz, [Conference or Workshop Item]

Zhang, N. and Shao, Z. and Xiao, H. and Winner, H. (2015):
Stability investigation of car-trailer combinations depending on damper properties.
Graz, In: 24th International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks, Graz, [Conference or Workshop Item]

Maurer, M. and Gerdes, J. C. and Lenz, B. and Winner, H. (2015):
Autonomes Fahren - Technische, rechtliche und gesellschaftliche Aspekte.
Springer Berlin Heidelberg, ISBN 978-3-662-45853-2 (Print), 978-3-662-45854-9 (Online),
[Online-Edition: http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-662-45854-9],
[Book]

Singer, C. and Vey, C. and Winner, H. (2015):
Systematik der Gesamtfahrzeugabsicherung und Verbesserungspotenziale.
In: Zeitschrift für die gesamte Wertschöpfungskette Automobilwirtschaft (ZfAW), FAW-Verlag, Bamberg, FAW-Verlag, [Article]

Winner, H. and Vey, C. Bruder, R. and Winner, H. (eds.) (2015):
„Always online“ beim Fahren – Mit Assistenz und Automatisierung sicherer?
Stuttgart, Ergonomia, In: Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug – Always online im Fahrzeug – aber sicher!, Stuttgart, ISBN 978-3935089289,
[Conference or Workshop Item]

Winner, W. and Wachenfeld, H. Maurer, M. and Gerdes, J. C. and Lenz, B. and Winner, H. (eds.) (2015):
Auswirkungen des autonomen Fahrens auf das Fahrzeugkonzept.
In: Autonomes Fahren, Springer Berlin Heidelberg, pp. 265-285, [Book Section]

Steinhardt, N. and Leinen, S. Winner, H. and Hakuli, S. and Lotz, F. and Singer, C. (eds.) (2015):
Data Fusion for Precise Localization.
In: Handbook of Driver Assistance Systems, Springer, p. 34, [Book Section]

Steinhardt, N. and Leinen, S. Winner, H. and Hakuli, S. and Lotz, F. and Singer, C. (eds.) (2015):
Datenfusion für die präzise Lokalisierung.
In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme, Springer, pp. 481-511, [Book Section]

Wachenfeld, W. and Winner, H. Hilgendorf, E. and Hötitzsch, S. and Lutz, L. S. (eds.) (2015):
Der Sicherheitsnachweis für autonome Fahrzeuge.
Baden-Baden, 1st edn. Nomos Verlagsgesellschaft, In: Rechtliche Aspekte automatisierter Fahrzeuge,2. Würzburger Tagung zum Technikrecht, Baden-Baden, [Conference or Workshop Item]

Wachenfeld, W. and Winner, H. Maurer, M. and Gerdes, J. C. and Lenz, B. and Winner, H. (eds.) (2015):
Die Freigabe des autonomen Fahrens.
In: Autonomes Fahren, Springer Berlin Heidelberg, pp. 439-464, [Book Section]

Xu, X. and Winner, H. (2015):
Experimental Investigation of Hot Judder Characteristics in Passenger Car - EB2015-VBN-006.
Dresden, Germany, In: Eurobrake 2015, Dresden, Germany, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Graupner, M. and Wachenfeld, W. (2015):
How to Address the Approval Trap for Autonomous Vehicles.
Gran Canaria, In: Vortrag ITSC (Keynote), Gran Canaria, [Conference or Workshop Item]

Wachenfeld, W. and Winner, H. Maurer, M. and Gerdes, J. C. and Lenz, B. and Winner, H. (eds.) (2015):
Lernen autonome Fahrzeuge?
In: Autonomes Fahren, Springer Berlin Heidelberg, pp. 465-488, [Book Section]

Winner, H. and Graupner, M. (2015):
PROMETHEUS – Welche Visionen wurden zur Realität.
Filderstadt, In: VDA Technischer Kongress, Filderstadt, [Conference or Workshop Item]

Wang, Y. and Winner, H. (2015):
Research of Dynamic Measurement Characteristics of Wheel Force Sensor.
Guildford, UK, In: 4th International Tyre Colloquium, Guildford, UK, [Conference or Workshop Item]

Fischer, S. and Könning, M. and Winner, H. and Nunes, R. and Sardá, A. and Hoffrichter, W. (2015):
Theoretische und experimentelle Ordnungsanalyse von Heißrubbeln unter Variation des Bremsbelags.
Bad Neuenahr, In: XXXIV. Internationales µ-Symposium, Bad Neuenahr, [Conference or Workshop Item]

Wachenfeld, W. and Winner, H. and Gerdes, J. C. and Lenz, B. and Maurer, M. and Beiker, S. A. and Fraedrich, E. and Winkle, T. Maurer, M. and Gerdes, J. C. and Lenz, B. and Winner, H. (eds.) (2015):
Use-Cases des autonomen Fahrens.
In: Autonomes Fahren,, Springer Berlin Heidelberg, pp. 9-37, [Book Section]

Fecher, N. and Graupner, M. and Winner, H. Kompaß, Klaus (ed.) (2015):
Wirksamkeitsbewertung im realen Fahrversuch.
In: Haus der Technik Fachbuch, 137, Essen, In: Fahrerassistenz und Aktive Sicherheit, Essen, [Conference or Workshop Item]

Zhang, N. and Xiao, H. and Winner, H. (2015):
A parameter identification method based on time-frequency analysis for time-varying vehicle dynamics.
230, In: Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, (1), pp. 3-17, [Article]

2014

Fricke, H. and Siegmann, J. and Winner, H. (2014):
Zulassungsprozesse für Fahrzeuge in Deutschland. Straße, Luft und Schiene im Vergleich- Teil1: Straße.
In: Internationales Verkehrswesen 66. Jahrgang, (3), [Article]

Weitzel, A. and Winner, H. and Cao, P. and Geyer, S. and Lotz, F. and Sefati, M. (2014):
Absicherungsstrategien für Fahrerassistenzsysteme mit Umfeldwahrnehmung.
(98), Bergisch Gladbach, Berichte der Bundesanstalt für Straßenwesen Fahrzeugtechnik, [Report]

Schweizerhof, H. and Betz, A. and Winner, H. (2014):
Analysis of a Situational Adaptive Chassis With Respect to Maneuverability and Footprint.
Buffalo, NY, USA, In: ASME 2014 International Design Engineering Technical Conferences & Computers and Information in Engineering Conference IDETC/CIE 2014, [Conference or Workshop Item]

Hohm, A. and Lotz, F. and Fochler, O. and Lueke, S and Winner, H. (2014):
„Automated Driving in Real Traffic: from Current Technical Approaches towards Architectural Perspectives“.
In: SAE Technical Paper 2014-01-0159, [Conference or Workshop Item]

Fecher, N. and Thiesing, J. and Winner, H. (2014):
Caliper-Independent Investigation of Brake Pads - EB2014-ST-006,.
Lille, France, In: eurobrake 2014, [Conference or Workshop Item]

Wagner, P. and Betz, A. and Winner, H. (2014):
Conception and design of mobile driving simulators.
Buffalo, NY, USA, In: ASME 2014 International Design Engineering Technical Conferences & Computers and Information in Engineering Conference IDETC/CIE 2014, [Conference or Workshop Item]

Fischer, S. and Sardá, A. and Könning, M. and Winner, H. (2014):
Correlation Analysis Between Brake Pad Characteristics and Hot Judder - EB2014-ST-008.
Lille, France,, In: eurobrake 2014, [Conference or Workshop Item]

Klonecki, K. and Winner, H. (2014):
Ein neuartiges Verfahren zur Untersuchung des Verhaltens von Ladung und Ladungssicherungsmaßnahmen.
[Conference or Workshop Item]

Korzenietz, P. and Kluin, M. and Winner, H. (2014):
A Generic System Architecture for Energetic Optimization of Vehicles by Using Driver Assistance Systems.
Buffalo, NY, USA, In: ASME 2014 International Design Engineering Technical Conferences & Computers and Information in Engineering Conference IDETC/CIE 2014, [Conference or Workshop Item]

Betz, A. and Wagner, P. and Scheibe, T. and Winner, H. (2014):
Konzeptanalyse und Erprobung eines selbstfahrenden Fahrsimulators für die Simulation von Stadtverkehr.
[Conference or Workshop Item]

Lotz, F. and Winner, H. (2014):
Maneuver Delegation and Planning for Automated Vehicles at Multi-Lane Road Intersections.
[Conference or Workshop Item]

Könning, M. and Nunes, R. and Fischer, S. and Winner, H. (2014):
Simulation of a Brake System with Respect to Dynamic and Thermal Conditions During Hot Judder - EB2014-BV-010.
Lille, France, In: eurobrake 2014, [Conference or Workshop Item]

Klonecki, K. and Winner, H. (2014):
A new method to investigate the behavior of cargo and cargo securing measures.
[Conference or Workshop Item]

2013

Winner, H. and Wachenfeld, W. (2013):
Absicherung automatischen Fahrens, Vortrag 6. Tagung Fahrerassistenz.
München, In: 6. Tagung Fahrerassistenz, [Conference or Workshop Item]

Zhang, N. and Claus, S. and Wang, Y. and Winner, H. (2013):
Analysis Methods for Time-Variant Harmonic Vehicle Dynamics Experiments.
Hannover, In: 14. Internationale VDITagung, Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn, pp. 273-286, [Conference or Workshop Item]

Seipel, G. and Baumann, F. and Hermanutz, R. and Winner, H. (2013):
Analysis of the Influence of Vehicle Dynamic Parameters on Tire Marks.
41, In: Tire Science and Technology, (3), pp. 196-213, [Article]

Seipel, G. and Winner, H. (2013):
Approach to Determine Slip Values Based on the Intensity of Tire Marks with Respect to Tire and Road Properties.
In: SAE Technical Paper 2013-01-0781,, [Article]

Stoff, A. and Liers, H. and Winner, H. (2013):
Ausweichfunktionalität für Kreuzungsszenarien zur Unfallfolgenlinderung durch Optimierung der Crash-Kompatibilität.
Berlin, In: 9. VDI-Tagung Fahrzeugsicherheit – Sicherheit 2.0, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. (2013):
Challenges of Automotive Systems Engineering for Industry and Academia.
In: Maurer, M.; Winner, H.: Automotive Systems Engineering, Springer-Verlag,, [Book Section]

Geyer, S. and Baltzer, M. and Franz, Benjamin and Hakuli, S. and Kauer, Michaela and Kienle, M. and Meier, S. and Weißgerber, T. and Bengler, K. and Bruder, Ralph and Flemisch, F. and Winner, H. (2013):
Concept and development of a unified ontology for generating test and use-case catalogues for assisted and automated vehicle guidance.
8, In: IET Intelligent Transport Systems, (3), pp. 183-189, [Article]

Fischer, S. and Sardá, A. and Winner, H. (2013):
Effects of Different Friction Materials on Hot Judder – An Experimental Investigation.
Dresden, In: EuroBrake, p. 228, [Conference or Workshop Item]

Korzenietz, P. and Kluin, M. and Winner, H. (2013):
Eine generische Systemarchitektur zur energetischen Optimierung von Fahrzeugen mithilfe von Fahrerassistenzsystemen.
München, In: 6. Tagung Fahrerassistenz, [Conference or Workshop Item]

Seipel, G. and Winner, H. (2013):
Entstehung und Intensität von Reifenspuren - Analyse der Einflussgrößen.
Bad Neuenahr, In: XXXII. Internationales µ-Symposium, [Conference or Workshop Item]

Steinhardt, N. and Winner, H. and Becker, M. and Leinen, S. (2013):
Entwurf und Umsetzung einer Systemarchitektur zur Echtzeitfusion und Qualitätsbewertung heterogener, redundanter Messdaten im Kraftfahrzeug.
In: POSNAV ITS 2013, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Geyer, S. and Sefati, M. (2013):
Maße für den Sicherheitsgewinn von Fahrerassistenzsystemen.
In: 6. Darmstädter Kolloquium Mensch + Fahrzeug 2013., Stuttgart, Ergonomia Verlag,, pp. 63-82, , [Conference or Workshop Item]

Winner, H. Bruder, R. (ed.) (2013):
Maßstäbe des sicheren Fahrens - 6. Darmstädter Kolloquium Mensch + Fahrzeug 2013.
Stuttgart, Ergonomia Verlag,, [Book]

Winner, H. (2013):
Safe Driving Despite Uncertainties.
Dresden, In: ASAM International Conference, [Conference or Workshop Item]

Sefati, M. and Stoff, A. and Winner, H. (2013):
Testing Method for Autonomous Safety Functions Based on Combined Steering/Braking Maneuvers for Collision Avoidance and Mitigation.
München, In: 6. Tagung Fahrerassistenz, [Conference or Workshop Item]

Weitzel, A. and Winner, H. (2013):
Weitzel, A.; Winner, H.
Seoul, Korea,, In: 23rd International Technical Conference on the Enhanced Safety of Vehicles,, [Conference or Workshop Item]

2012

Bauer, Eric and Lotz, Felix and Pfromm, Matthias and Schreier, Matthias and Cieler, Stephan and Eckert, Alfred and Hohm, A. and Lüke, Stefan and Rieth, Peter and Abendroth, Bettina and Willert, Volker and Adamy, Jürgen and Bruder, Ralph and Konigorski, Ulrich and Winner, H. (2012):
PRORETA 3: An Integrated Approach to Collision Avoidance and Vehicle Automation.
60, In: at - Automatisierungstechnik, (12), Oldenbourg Wissenschaftsverlag, pp. 755-765, [Article]

Weitzel, A. and Winner, H. (2012):
Ansatz zur Kontrollierbarkeitsbewertung von Fahrerassistenzsystemen vor dem Hintergrund der ISO 26262.
Walting, In: 8. Workshop Fahrerassistenzsysteme, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. (2012):
Challenges for automotive engineering.
In: Public Service Review: European Science & Technology, (14), pp. 230-231, ISSN 1757-2770, [Article]

Claas, R. and Habenicht, S. and Weitzel, A. and Winner, H. and Schmitt, T. (2012):
Development of a general criticality criterion for the risk estimation of driving situations and its application to a maneuver-based lane change assistance system.
Alcalá de Henares, Spain, In: IEEE IV 2012, [Conference or Workshop Item]

Lattke, B. and Winner, H. and Eberlein, R. and Hoffman, R. (2012):
Gefahrstellenerkennung in einem kommunikationsbasierten Fahrerassistenzsystem für Motorräder.
München, In: 5. Tagung Fahrerassistenz, [Conference or Workshop Item]

Haag, M. and Winner, H. and Ungethüm, U. and Simon, D. and Sykora, J. (2012):
Modeling of the Wheel Brake for the Analysis of Caliper Performance in the Early State of Product Development.
In: µ-Symposium, [Conference or Workshop Item]

Schlipsing, M. and Salmen, J. and Lattke, B. and Schröter, K. and Winner, H. (2012):
Roll Angle Estimation for Motorcycles - An Experimental Study.
Alcalá de Henares, Spain, In: IEEE IV 2012, [Conference or Workshop Item]

Lattke, B. and Schröter, D. and Schröter, K. and Winner, H. and Schlipsing, M. and Salmen, J. (2012):
Roll Angle Estimation: Evaluation of Approaches based on Vehicle Dynamics and Video Sensors - Rollwinkelbestimmung: Bewertung von Verfahren basierend auf Fahrdynamik- und Videosensorik.
Köln, In: 9. Internationale Motorradkonferenz des ifz, [Conference or Workshop Item]

Dziubek, N. and Winner, H. and Becker, M. and Leinen, S. (2012):
Sensordatenfusion zur hochgenauen Ortung von Kraftfahrzeugen mit integrierter Genauigkeits- und Integritätsbewertung der Sensorsignale.
In: Proceedings of '5. Tagung Fahrerassistenz', Technische Universität München, 15.-16.05.2012, München., [Conference or Workshop Item]

Schröter, K. and Wallisch, M. and Vasylyev, O. and Schleiffer, J.-E. and Pleß, R. and Winner, H. and Tani, K. and Fuchs, O. (2012):
Update on Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles - Neue Erkenntnisse zur Bremslenkmomentoptimierten Motorrad-Kurvenbremsung.
Köln, In: 9. Internationale Motorradkonferenz des ifz., [Conference or Workshop Item]

2011

Hakuli, S. and Geyer, S. and Winner, H. and Kauer, Michaela and Schreiber, Michael (2011):
Systematic Development of Manoeuvre-Based Driver Assistance Functions for Conduct-by-Wire with IPG CarMaker.
In: IPG Technology Conference "apply & innovate 2010", [Conference or Workshop Item]

Geyer, S. and Hakuli, S. and Winner, H. and Franz, Benjamin and Kauer, Michaela (2011):
Development of a Cooperative System Behavior for a Highly Automated Vehicle Guidance Concept based on the Conduct-by-Wire Principle.
In: IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV), Baden-Baden, 05 - 09. Juni 2011, pp. 411-416, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Lattke, B. and Schröter, K. (2011):
Active Safety Approaches for Motorcycles.
Shanghai, In: Proceedings of The 2011 International Conference on Advances in Construction Machinery and Vehicle Engineering (ICACMVE’2011), [Conference or Workshop Item]

Seipel, G. and Baumann, F. and Hermanutz, R. and Winner, H. (2011):
Analysis of the Influence of Driving Dynamic Parameters On Tire Marks.
Akron, Ohio, USA, In: 30th Annual Meeting & Conference on Tire Science & Technology, [Conference or Workshop Item]

Lattke, B. and Hansmann, D. and Müller, T. and Winner, H. and Eberlein, R. and Hoffman, R. (2011):
Basic Science for a New Cooperative Driver Assistance System for Motorcycles (MoLife).
Tokyo, In: Proceedings of the First International Symposium on Future Active Safety Technology toward zero-traffic-accident, [Conference or Workshop Item]

Seipel, G. and Baumann, F. and Hermanutz, R. and Winner, H. (2011):
Die Entstehung von Reifenspuren unter Berücksichtigung von Reifen und Fahrbahn.
Hannover, VDI, In: 13. Internationale VDI Tagung Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn, [Conference or Workshop Item]

Dziubek, N. and Winner, H. and Becker, M. and Leinen, S. (2011):
Fahrstreifengenaue Ortung von Kraftfahrzeugen durch Datenfusion und Fehlerkompensation von Standard-Seriensensoren.
Darmstadt, In: POSNAV ITS, [Conference or Workshop Item]

Dziubek, N. and Winner, H. and Becker, M. and Leinen, S. (2011):
Fahrstreifengenaue Ortung von Kraftfahrzeugen durch Datenfusion und Fehlerkompensation von Standard-Seriensensoren.
In: Proceedings of Symposium POSNAV ITS 2011: Positionierung und Navigation für Intelligente Verkehrssysteme. Deutsche Gesellschaft für Ortung und Navigation, 22.-23.11.2011, Darmstadt., [Conference or Workshop Item]

Hakuli, S. and Geyer, S. and Winner, H. and Henning, J. (2011):
Integriertes Konzept für die manöverbasierte Fahrerassistenz.
In: ATZ Automobiltechnische Zeitschrift, (03/2011), pp. 220-223, [Article]

Habenicht, S. and Winner, H. and Bone, S. and Sasse, F. and Korzenietz, P. (2011):
A Maneuver-based Lane Change Assistance System.
Baden-Baden, In: IEEE Intelligent Vehicles Symposium, [Conference or Workshop Item]

Seipel, G. and Kitze, R. and Winner, H. (2011):
Portable Test Facility for Determining Tire-Marking Sensitivity.
2011, In: Tire Technology International 2011 Annual Review, pp. 67-68, [Article]

Haag, M. and Fan, J. and Winner, H. and Ungethüm, U. and Simon, D. (2011):
Simulative Investigation of Wheel Brakes in Terms of the Anchor Load and Pad Movement.
New Orleans, Louisiana, USA, In: 29th SAE Brake Colloquium and Exhibition, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Bruder, R. (2011):
Zukunft der Fahrzeugführung kooperativ oder autonom? - 5. Darmstädter Kolloquium Mensch + Fahrzeug 2011.
Stuttgart, Ergonomia Verlag, [Book]

2010

Füllgrabe, F. and Winner, H. and Kiefer, A. and Fischer, S. and Hoffmann, I. (2010):
Simulative Analysis and Experimental Investigation of Innovative Lightweight Brake Discs.
Lille (Frankreich), In: 6th European Conference on Braking, Lille (Frankreich), 24.-25. November 2010, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Wolf, G. and Weitzel, A. (2010):
Freigabefalle des Autonomen Fahrens.
Baden-Baden, In: 15. VDI-Tagung: Erprobung und Simulation in der Fahrzeugentwicklung, Baden-Baden, 16.-17. November 2010, [Conference or Workshop Item]

Hoffmann, Ingo and Füllgrabe, F. and Winner, H. (2010):
Die Zukunft der Bremsscheibe im Umfeld des Leichtbaus.
Bad Neuenahr, In: XXIX. Internationales µ-Symposium, Bad Neuenahr, 29.-30. Oktober 2010, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Geyer, S. (2010):
Fahrerunterstützung im Nutzfahrzeug.
Baden-Baden, In: 2. Fachkonferenz Elektrik und Elektronik im Nutzfahrzeug, Baden-Baden, 13.-14. Oktober 2010, [Conference or Workshop Item]

Füllgrabe, F. and Winner, H. and Hoffmann, Ingo (2010):
New Joining Methods for Composite Brake Disks.
Phoenix (Arizona, USA), In: 28th SAE Brake Colloquium and Exhibition, Phoenix (Arizona, USA), 10.-13. Oktober 2010, [Conference or Workshop Item]

Schröter, Kai and Bunthoff, Jan and Fernandes, Felipe and Schröder, Timm and Winner, H. and Seiniger, P. and Tani, Kazuhiko and Fuchs, Oliver (2010):
Brake Steer Torque Optimized Corner Braking of Motorcycles.
Köln, In: 8. Internationale Motorradkonferenz des ifz, Köln, 04.-05. Oktober 2010, [Conference or Workshop Item]

Lattke, B. and Sperber, Frank and Schad, Ralph and Zademach, Martin and Winner, H. (2010):
MoLife – Development of a Communication-Based Driver Assistance System for Motorcycles.
Köln, In: 8. Internationale Motorradkonferenz des ifz, Köln, 04.-05. Oktober 2010, [Conference or Workshop Item]

Hakuli, S. and Kluin, M. and Geyer, S. and Winner, H. (2010):
Development and Validation of Manoeuvre-Based Driver Assistance Functions for Conduct-by-Wire with IPG CarMaker.
Budapest (Ungarn), In: FISITA 2010 World Automotive Congress, Budapest (Ungarn), 30. Mai-04. Juni 2010, [Conference or Workshop Item]

Haag, M. and Winner, H. and Ungethüm, U. and Simon, D. and Sykora, J. (2010):
Modelling Concept for Dimensioning of Wheel Brake Systems.
Budapest (Ungarn), In: FISITA 2010 World Automotive Congress, Budapest (Ungarn), 30. Mai-04. Juni 2010, [Conference or Workshop Item]

Hohm, A. and Winner, H. (2010):
Probandenstudie zur Ermittlung der Adequate Overtaking Margin (AOM) für die Fahrerassistenz in Überholsituationen.
In: Neue Arbeits- und Lebenswelten gestalten, Darmstadt, In: 56. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft, Darmstadt, 24.-26. März 2010, [Conference or Workshop Item]

Haag, M. and Winner, H. and Ungethüm, U. and Simon, D. and Sykora, J. (2010):
Modeling Concept for Dimensioning of Wheel Brake Systems.
Budapest, In: FISITA, [Conference or Workshop Item]

2009

Wesp, A. and Stoff, A. and Winner, H. (2009):
Die Systemauslegung von hinterachsgelenkten Fahrzeugen als Einflussgröße auf die Fahrerbewertung im Makrosinusversuch und Spurwechsel.
In: Subjektive Fahreindrücke sichtbar machen IV, Essen, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. (2009):
Die Evolution der Fahrer-Assistenzsysteme.
In: 15. Esslinger Forum Kfz-Mechatronik, Esslingen, [Conference or Workshop Item]

Wesp, A. and Stoff, A. and Winner, H. (2009):
Der Einfluss der Systemauslegung hinterachsgelenkter Fahrzeuge auf die Bewertung von Fahrern im Makrosinusversuch.
In: 12. Internationale VDI-Tagung Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn, Hannover, [Conference or Workshop Item]

Reul, M. and Betz, A. and Winner, H. (2009):
Optimierung des Anbremsvorgangs durch Koordination semi-aktiver Dämpfer mit ABS.
In: 12. Internationale VDI-Tagung Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn, Hannover, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Fecher, N. and Geyer, S. (2009):
Umwelt- und ressourcenschonende Fahrzeugtechnik im Überblick.
In: 7. Hessischer Mobilitätskongress, Frankfurt a.M., 18. September 2009, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Fecher, N. and Geyer, S. (2009):
Ansätze der Fahrzeugtechnik zur Reduzierung der Umweltbelastungen im Straßenverkehr.
In: 1. Darmstädter Ingenieurkongress - Bau und Umwelt, Darmstadt, 14./15. September 2009, [Conference or Workshop Item]

Reul, M. and Winner, H. and Schürr, H. and Laduron, P. (2009):
ABS-Control Using Dynamic Wheel Load Information.
In: chassis.tech 2009, München, 2.-3. März 2009, [Conference or Workshop Item]

Hoffmann, J. and Winner, H. (2009):
Bewertung von Frontalkollisionsgegenmaßnahmen durch das Darmstädter Test- und Bewertungsverfahren mit EVITA.
In: Integrierte Sicherheit und Fahrerassistenz, Wolfsburg, 29.-31. Oktober 2008, [Conference or Workshop Item]

Regh, F. and Winner, H. (2009):
Bewertung von Frontalkollisionsgegenmaßnahmen mit realen Zielobjekten.
In: Camera-Technik im Automobil, Essen, 6.-27. November 2008, [Conference or Workshop Item]

Sardá, A. and Haag, M. and Winner, H. and Semsch, M. (2009):
Experimental Investigation of Hot Spots and Thermal Judder.
In: 26th SAE Brake Colloquium and Exhibition, San Antonio, Texas, USA, 12.-15. Oktober 2008, [Conference or Workshop Item]

Juhala, M. and Shladover, S. and Winner, H. and Wolf, G. (2009):
New Cars with Higher Safety and More Efficient Fuel Consumption.
In: Schriftenreihe der Deutschen Verkehrswissenschaftlichen Gesellschaft / B, In: Traffic and transport 2030 - visions, concepts, technologies : international workshop and congress; proceedings; 27. to 29. February 2008; Technische Universität Darmstadt, Germany / [Hrsg.: DVWG]., Berlin, DVWG, pp. 26-33, [Book Section]

Reul, M. and Seiniger, P. and Winner, H. (2009):
Reducing Braking Distance of Cars and Motorcycles by Control of Semi-Active Suspension without ABS Interaction.
In: FISITA World Automotive Congress, München, 14.-19.September 2008, [Conference or Workshop Item]

Bruder, R. and Winner, H. (eds.) (2009):
Wie realitätsnah lässt sich Fahrverhalten messen? : neue Methoden und Werkzeuge ; Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug, Technische Universität Darmstadt, 18./19. März 2009.
In: Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug ; 4, Stuttgart, Ergonomia-Verl.,, ISBN 3-935089-14-7,
[Book]

Fecher, N. and Winner, H. (2009):
Technik Sommersemester 2009.
In: Young Professionals, pp. 282-288, ISSN 1862-9253, [Article]

Winner, H. and Danner, B. and Steinle, J. (2009):
Adaptive Cruise Control.
In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme. -Hrsg. H. Winner ..., Wiesbaden, Vieweg+Teubner Verlag, [Book Section]

Fecher, N. and Hoffmann, J. and Winner, H. and Fuchs, Klaus and Abendroth, Bettina and Bruder, Ralph (2009):
Aktive Gefahrenbremsungen - Wie reagiert das Fahrer-Fahrzeug-System?
In: ATZ, (2), pp. 140 - 146, [Article]

Winner, H. and Regh, F. (2009):
Aktive Sicherheit – Effektivität aktiver Sicherheitssysteme - Der Weg zum autonomen Fahrzeug.
[Other]

Bruder, R. and Winner, H. (2009):
Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug. Wie realitätsnah lässt sich Fahrerverhalten messen? - Neue Methoden und Werkzeuge.
Stuttgart, Ergonomia Verlag, [Book]

Wolf, G. and Winner, H. (2009):
Driving in Road Tunnels - Socio-Economic Assessment of Accident Prevention Systems.
6.-8. Mai 2009 in Hamburg, In: 5. Internationaler Fachkongress Verkehr und Sicherheit in Straßentunneln, [Conference or Workshop Item]

Wolf, G. and Winner, H. (2009):
Driving in Road Tunnels – Socio-Economic Assessment of Accident Prevention Systems.
In: 5. Internationaler Fachkongress Verkehr und Sicherheit in Straßentunneln, Hamburg, 6.-8. Mai 2009, [Conference or Workshop Item]

Hoffmann, J. and Winner, H. (2009):
EVITA - Das Prüfverfahren zur Beurteilung von Antikollisionssystemen.
In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme, Wiesbaden, Vieweg+Teubner Verlag, [Book Section]

Hoffmann, J. and Winner, H. (2009):
EVITA – Das Prüfverfahren zur Beurteilung von Antikollisionssystemen.
In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme. - Hrsg. H.Winner ..., Wiesbaden, Vieweg+Teubner Verlag, [Book Section]

Isermann, R. and Schiele, B. and Winner, H. and Hohm, A. and Mannale, R. and Schmitt, K. and Wojek, C. and Lüke, S. (2009):
Elektronische Fahrerassistenz zur Vermeidung von Überholunfällen.
In: VDI-Berichte, In: Elektronik im Kraftfahrzeug : 14. Internationaler Kongress Elektronik im Kraftfahrzeug, Düsseldorf, VDI-Verlag, pp. 525-541, [Book Section]

Reul, M. and Winner, H. (2009):
Enhanced Braking Performance by Integrated ABS and Semi-Active Damping Control.
In: ESV 2009, Stuttgart, 15.-18. Juni 2009, [Conference or Workshop Item]

Hakuli, S. and Schreiber, Michael and Winner, H. (2009):
Entwicklung eines Methodenkatalogs für manöverbasiertes Fahren nach dem Conduct-by-Wire-Prinzip - Ein Fahrerassistenzkonzept auf Bahnführungsebene.
München, In: 1. Automobiltechnisches Kolloquium, München, 16. - 17. April 2009, [Conference or Workshop Item]

Fecher, N. and Winner, H. (2009):
Fachgebiet Fahrzeugtechnik.
April 2009, In: Young Professionals Technik Sommersemester 2009, ALPHA, pp. 282-288, [Article]

Winner, H. and Fecher, N. and Rengh, F. and Hoffmann, J. (2009):
Fahrversuche zur Untersuchung von Frontalkollisionsgegenmaßnahmen.
In: Wie realitätsnah lässt sich Fahrerverhalten messen ? Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug, Stuttgart, 2009, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. (2009):
Frontalkollisionsschutzsysteme.
In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme. - Hrsg. H. Winner ..., Wiesbaden, Vieweg+Teubner Verlag, [Book Section]

Winner, H. and Hakuli, S. and Wolf, G. (eds.) (2009):
Handbuch Fahrerassistenzsysteme.
Wiesbaden, Vieweg+Teubner Verlag, ISBN 978-3-8348-0287-3,
[Book]

Abendroth, Bettina and Bruder, Ralph Winner, H. and Hakuli, S. and Wolf, G. (eds.) (2009):
Leistungsfähigkeit des Menschen für die Fahrzeugführung.
In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme. Grundlagen, Komponenten und Systeme für aktive Sicherheit und Komfort, Wiesbaden, Vieweg + Teubner / QWV, pp. 4 - 14, [Book Section]

Winner, H. and Wolf, G. (2009):
Quo vadis, FAS?
In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme. - Hrsg.H. Winner ..., Wiesbaden, Vieweg+Teubner Verlag, [Book Section]

Winner, H. (2009):
Radarsensorik.
In: Handbuch Fahrerassistenzsysteme. -Hrsg. H. Winner ..., Wiesbaden, Vieweg+Teubner Verlag, [Book Section]

Winner, H. and Bruder, R. (2009):
Wie realitätsnah lässt sich Fahrerverhalten messen? Neue Methoden und Werkzeuge - 4. Darmstädter Kolloquium Mensch + Fahrzeug 2009.
Stuttgart, Ergonomia Verlag, [Book]

2008

Degenstein, T. and Winner, H. (2008):
Messverfahren zur Analyse der Bremsvorgänge bei Scheibenbremsen.
In: ATZ Automobiltechnische Zeitschrift, (11), pp. 1030-1036, [Article]

Fecher, N. and Regh, F. and Habenicht, S. and Hoffmann, J. and Winner, H. (2008):
Test- und Bewertungsmethoden für Sicherheitssysteme der Bahnführungsebene.
56, In: at-Automatisierungstechnik, (11), pp. 592-600, [Article]

Sardá, A. and Seipel, G. and Winner, H. and Semsch, M. (2008):
Wirkungskette der Entstehung von Hotspots und Heißrubbeln in Scheibenbremsen.
In: XXVIII. Internationales µ-Symposium, Bad Neuenahr, 24. Oktober 2008, [Conference or Workshop Item]

Wolf, G. and Winner, H. (2008):
Methode zur integrierten Bewertung unterschiedlicher Fahrerassistenzsysteme zur Unfallvermeidung in Straßentunnels.
In: Integrierte Sicherheit und Fahrerassistenz, Wolfsburg, 29.-31. Oktober 2008, [Conference or Workshop Item]

Seiniger, P. and Winner, H. (2008):
Potential of Active Suspension Systems for Vehicle Stabilization.
In: 7. Internationale Motorradkonferenz des ifz, Köln, 06./07.10.2008, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Regh, F. and Hoffmann, J. and Fecher, N. (2008):
Bewertung von Frontalkollisionsgegenmaßnahmen – Status quo.
In: Integrated Safety, Hanau, 01.-02.07.08, [Conference or Workshop Item]

Seiniger, P. and Winner, H. and Gail, J. (2008):
Future Vehicle Stability Control Systems for Motorcycles with Focus on Accident Prevention.
In: 9th Biennial ASME Conference on Engineering Systems Design and Analysis, Haifa (Israel), 07.-09.07.2008, [Conference or Workshop Item]

Seiniger, P. and Weidele, A. and Winner, H. (2008):
Aktive und passive Sicherheit von Motorrädern – Schwerpunkt Kurvenfahrt.
In: ADAC-Workshop, Kaiserslautern, 10. April 2008, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Hoffmann, J. and Regh, F. (2008):
Aktive Sicherheit. Funktionstestverfahren für Frontalkollisionsgegenmaßnahmen.
In: Safety Update, Aschaffenburg, 16.-17.4. 2008, [Conference or Workshop Item]

Sardá, A. and Haag, M. and Winner, H. (2008):
Experimental Observations of Thermal Judder.
In: Innovative Braking, Frankfurt am Main, 14.-17. April 2008, [Conference or Workshop Item]

Seiniger, P. and Winner, H. (2008):
Vehicle dynamics, stability and brake performance of motorcycles.
In: MYMOSA Training Course on PTW Accident Research and Reconstruction, Neumünster, 23. Januar 2008, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Wolf, G. (2008):
Neue Fahrzeuge für höhere Sicherheit und effizientere Kraftstoffnutzung.
In: thema forschung - Der Verkehr im Jahr 2030, pp. 16-22, [Article]

Seiniger, P. and Weidele, A. and Winner, H. (2008):
Aktive und passive Sicherheit von Motorrädern - Schwerpunkt Kurvenfahrt.
In: ADAC-Workshop, 10. April 2008 in Kaiserslautern, [Book Section]

Mannale, R. and Hohm, A. and Schmitt, K. and Isermann, Rolf and Winner, H. (2008):
Ansatzpunkte für ein System zur Fahrerassistenz in Überholsituationen.
In: Aktive Sicherheit durch Fahrerassistenz, Garching, 7.-8. April 2008, [Conference or Workshop Item]

Sardá, A. and Seipel, G. and Winner, H. and Semsch, M. (2008):
Cause-and-Effect Chain of the Emergence of Hot Spots and Thermal Judder in Disc Brakes.
24. Oktober 2008 in Bad Neuenahr, In: XXVIII. Internationales µ-Symposium, [Conference or Workshop Item]

Hoffmann, J. and Winner, H. (2008):
EVITA. Das Untersuchungswerkzeug für Gefahrensituationen.
In: Aktive Sicherheit durch Fahrerassistenz, Garching, 7.-8. April 2008, [Conference or Workshop Item]

Hoffmann, J. and Winner, H. (2008):
EVITA. Die Prüfmethode für Antikollisionssysteme.
Walting, In: 5. Workshop Fahrerassistenzsysteme, Walting, 2.-4. April 2008, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Fecher, N. (2008):
Fahrerassistenzsysteme - Quo vadis?
In: Ingenieurspiegel, Public Verlag, pp. 64-68, [Article]

Winner, H. and Fecher, N. (2008):
Fahrerassistenzsysteme – Quo vadis?
In: Ingenieurspiegel, pp. 64-68, [Article]

Hohm, A. and Wojek, C. and Schiele, Bernt and Winner, H. (2008):
Multi-Level Sensorfusion and Computer-Vision Algorithms within a Driver Assistance System for Avoiding Overtaking Accidents.
In: FISITA World Automotive Congress, München, 14.-19.September 2008, [Conference or Workshop Item]

Wesp, A. and Schmidt, D. and Fecher, N. and Winner, H. (2008):
Vehicle Motion In Case Of Failure of Superposition Steering Systems.
In: Steering.tech., Garching, 31.3.-1.4.2008, [Conference or Workshop Item]

2007

Bruder, R. and Winner, H. (eds.) (2007):
Wie objektiv sind Fahrversuche? : Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug, Technische Universität Darmstadt 14./15. März 2007.
Stuttgart, Ergonomia Verlag, [Book]

Mages, M. and Winner, H. and Hopstock, M. (2007):
Aktive Sicherheit durch Kreuzungsassistenz : Erkennung von Gefahrensituationen, Auswahl von Warnstrategien und Ableitung von Sensoranforderungen.
In: Fahrer im 21. Jahrhundert : Human Machine Interface ; Tagung Braunschweig, 14. und 15. November 2007 ; [4. VDI-Tagung "Fahrer im 21. Jahrhundert"] / VDI-Gesellschaft Fahrzeug- und Verkehrstechnik.- Düsseldorf : VDI-Verl., 2007.- 290 S.- (VDI-Berichte ; 2, Düsseldorf, VDI-Verl., [Book Section]

Bender, Eva and Darms, M. and Schorn, Matthias and Stählin, Ulrich and Isermann, Rolf and Winner, H. and Landau, Kurt (2007):
Anti Collision System Proreta - On the Way to the Collision Avoiding Vehicle. Part 1: Basics of the System.
109, In: ATZ - Worldwide, pp. 20-23, ISSN 0001-2785, [Article]

Bender, Eva and Darms, M. and Schorn, Matthias and Stählin, Ulrich and Isermann, Rolf and Winner, H. and Landau, Kurt (2007):
Antikollisionssystem Proreta - Auf dem Weg zum unfallvermeidenden Fahrzeug. Teil 2: Ergebnisse.
109, In: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift, pp. 456-463, ISSN 0001-2785, [Article]

Bender, E. and Darms, M. and Schorn, M. and Stählin, Ulrich and Isermann, Rolf and Winner, H. and Landau, Kurt (2007):
Antikollisionssystem Proreta : der Weg zum unfallvermeidenden Fahrzeug ; T. 1: Grundlagen des Systems.
Jg. 10, In: Automobiltechnische Zeitschrift, pp. 336-341, [Article]

Bender, E. and Darms, M. and Schorn, M. and Stählin, Ulrich and Isermann, Rolf and Winner, H. and Landau, Kurt (2007):
Antikollisionssystem Proreta : der Weg zum unfallvermeidenden Fahrzeug ; T. 2.
Jg. 10, In: Automobiltechnische Zeitschrift, (05), pp. 456-463, [Article]

Winner, H. and Luh, S. (2007):
Fahrversuche zur Bewertung von ACC : eine Zwischenbilanz.
In: Wie objektiv sind Fahrversuche? : Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug, Technische Universität Darmstadt, 14./15. März 2007 / hrsg. von Ralph Bruder ...- Stuttgart : Ergonomia-Verl., 2007.-III, 129 S.-ISBN: 978-3-935089-06-7, Stuttgart, Ergonomia-Verl., [Book Section]

Niemz, T. and Winner, H. (2007):
Improving breaking performance by control of semi-active suspension.
In: Automobile for the future : EAEC 2007, 11th EAEC European Automotive Congress, 30 May - 1 June, 2007, Budapest, Hungary ; proceedings.- Budapest, 2007, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. (2007):
Mit aktiven Sensoren das Kfz-Umfeld erfassen : Funktion und Leistungsfähigkeit von Radar & Co.
Jg. 49, In: Information technology, pp. 17-24, [Article]

Mages, M. and Winner, H. and Hopstock, M. (2007):
Aktive Sicherheit durch Kreuzungsassistenz. Erkennung von Gefahrensituationen, Auswahl von Warnstrategien und Ableitung von Sensoranforderungen.
In: Fahrer im 21. Jahrhundert : Human Machine Interface; Tagung Braunschweig, 14. und 15. November 2007, Düsseldorf, [Conference or Workshop Item]

Reul, M. and Niemz, T. and Winner, H. and Schürr, H. and Kutsche, T. (2007):
Bremswegverkürzung durch eine ABS-unabhängige Verstelldämpferregelung.
In: Haus der Technik, Fahrwerk-Vertikaldynamik: Systeme und Komponenten, Essen, 13.-14. November 2007, [Conference or Workshop Item]

Hoffmann, J. and Winner, H. (2007):
Das Darmstädter Dummy Target EVITA. Ein Werkzeug zur Beurteilung von Antikollisionssystemen.
In: Erprobung und Simulation in der Fahrzeugentwicklung : Mess- und Versuchstechnik; Tagung Würzburg, 21. und 22. Juni 2007, Düsseldorf, [Conference or Workshop Item]

Degenstein, T. and Günter, M. and Keller, A. and Winner, H. (2007):
Dynamic Measurement of the Temperature of Electroconductive Objects Used for the Example of a Wheel Brake.
In: Sensor Conference 2007, 22.-24. Mai 2007 in Nürnberg : proceedings / AMA-Fachverband für Sensorik e.V., Nürnberg, ISBN 978-3-9810993-1-7,
[Conference or Workshop Item]

Schmidt, D. and Winner, H. (2007):
Evaluation of the Potential of Global Navigation Satellite Systems for Advanced Driver Assistance Systems.
In: TimeNav 2007 European Navigation Conference, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Luh, S. (2007):
Fahrversuche zur Bewertung von ACC. Eine Zwischenbilanz.
In: Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug – Wie objektiv sind Fahrversuche?, Stuttgart, pp. 01-16, [Conference or Workshop Item]

Niemz, T. and Winner, H. (2007):
Improving Braking Perfomance by Control of Semi-Active Suspension.
In: Automobile for the future : EAEC 2007, 11th EAEC European Automotive Congress, 30 May - 1 June, 2007, Budapest, Hungary ; proceedings, Budapest, [Conference or Workshop Item]

Schmidt, D. and Winner, H. (2007):
Kombination von Fahrdynamiksensor- und Globalen Navigationssatellitensystemdaten zur Performanceverbesserung von Fahrerassistenzsystemen.
In: Symposium Positionierung und Navigation, POSNAV 2007, Magdeburg, 06.-07. November 2007, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. (2007):
Mit aktiven Sensoren das Kfz-Umfeld erfassen. Funktion und Leistungs-fähigkeit von Radar & Co.
49, In: Information Technology, (1), pp. 17-24, [Article]

Winner, H. (2007):
Mit aktiven Sensoren das Kfz-Umfeld erfassen. Funktion und Leistungsfähigkeit von Radar & Co.
49, In: Information Technology, (1), Oldenbourg, pp. 17-24, [Article]

Degenstein, T. and Winner, H. (2007):
Neue Verfahren zur Messung von Kräften und Temperaturen in einer Fahrzeugbremse während des Bremsvorgangs.
Düsseldorf, In: XXVII. Internationales µ-Symposium, Bad Neuenahr, 26.-27. Oktober 2007, [Conference or Workshop Item]

Niemz, T. and Reul, M. and Winner, H. (2007):
A New Slip Controller to Reduce Braking Distance by Means of Active Shock Absorbers.
In: 14th Asia Pacific Automotive Engineering Conference, [Conference or Workshop Item]

Degenstein, T. and Winner, H. (2007):
New methods of force and temperature measurement in a wheel brake during the braking process.
In: Fortschritt-Berichte VDI, Reihe 12, Verkehrstechnik/Fahrzeugtechnik, 657, Düsseldorf, VDI, In: XXVII. Internationales µ-Symposium, [Conference or Workshop Item]

Niemz, T. and Kutsche, T. and Schürr, H. and Winner, H. (2007):
Verbesserung des Bremsverhaltens von Pkw durch Einsatz variabler Dämpfer.
In: Chassis.tech 2007 , March 1 - 2, 2007, München: TÜV SÜD Automotive GmbH, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Fecher, N. (2007):
Wie intelligent werden die Fahrzeuge der Zukunft?
3, In: Top Career Guide Automotive, pp. 141-144, [Article]

Winner, H. and Bruder, R. (2007):
Wie objektiv sind Fahrversuche? - 3. Darmstädter Kolloquium Mensch + Fahrzeug 2007.
Darmstadt, [Book]

2006

Winner, H. and Hakuli, S. and Bruder, R. and Konigorski, Ulrich and Schiele, Bernt (2006):
Conduct-by-Wire - ein neues Paradigma für die Entwicklung der Fahrerassistenz.
Christoph Stiller; Markus Maurer. - Karlsruhe : Fmrt, In: 4. Workshop Fahrerassistenzsysteme, Löwenstein / Hößlinsülz, 4. - 6. Oktober 2006, [Conference or Workshop Item]

Schumann, M. and Winner, H. (2006):
Analysemethoden zur Beurteilung des ungleichförmigen Bremsscheibenverschleisses an Pkw-Scheibenbremsen.
In: XXVI. Internationales [My]-Symposium, Bremsen-Fachtagung : 16/17 June 2006, Bad Neuenahr/Germany = XXVI International [My]-Symposium, Brake Conference / held by TMD Friction Holding GmbH, Leverkusen. Bert Breuer (ed.). - Als Ms. gedr. - Düsseldorf : VDI-, Als Ms. gedr. - Düsseldorf, VDI-Verl., [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Hakuli, S. (2006):
Conduct-by-Wire : following a new paradigm for driving into the future.
In: FISITA 2006 World Automotive Congress : 22 - 27 October, Yokohama, Japan / [organised by] FISITA; SAE of Japan. - Yokohama, 2006, [Conference or Workshop Item]

Luh, S. and Winner, H. (2006):
Einfluss des horizontalen Sichtbereichs eines Radarsensors auf die ACC-System-Performance in Kurvensituationen.
In: TÜV-Tagung Aktive Sicherheit durch Fahrerassistenz, 04.-05. April 2006 in München. 2006, [Conference or Workshop Item]

Seiniger, P. and Winner, H. and Schröter, K. and Kolb, F. and Eckert, A. and Hoffmann, O. (2006):
Entwicklung einer Rollwinkelsensorik für zukünftige Bremssysteme.
In: Sicherheit, Umwelt, Zukunft : Tagungsband der 6. Internationalen Motorradkonferenz 2006 = Safety, environment, future / Hrsg.: Institut für Zweiradsicherheit e.V.. - 1. Aufl. - Essen : ifz, Inst. für Zweiradsicherheit, 2006 (Forschungshefte Zweiradsiche, 1. Aufl. - Essen, ifz, [Conference or Workshop Item]

Niemz, T. and Winner, H. (2006):
Reducing RMS on Wheel Load in ABS-braking Situations by Control of Semi-active Suspension.
In: Proceedings of the 8th Biennial Conference on Engineering Systems Design and Analysis - 2006 : presented at the 8th Biennial Conference on Engineering Systems Design and Analysis, July 4 - 7, 2006, Torino, Italy / sponsored by ASME Petroleum Division, [Conference or Workshop Item]

Niemz, T. and Winner, H. (2006):
Reduction of Braking Distance by Control of Active Dampers.
In: FISITA 2006 World Automotive Congress : 22 - 27 October, Yokohama, Japan / [organised by] FISITA; SAE of Japan. - Yokohama, 2006, [Conference or Workshop Item]

Darms, M. and Winner, H. (2006):
Umfelderfassung für ein Fahrerassistenzystem zur Unfallvermeidung.
In: Steuerung und Regelung von Fahrzeugen und Motoren - AUTOREG 2006 : 3. Fachtagung Wiesloch, 7. und 8. März 2006 / VDI/VDE-Gesellschaft Mess- und Automatisierungstechnik. - Düsseldorf : VDI-Verl., 2006 (VDI-Berichte ; 1931, Buch) ISBN: 3-18-091931-0, Düsseldorf, VDI-Verl., [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Hakuli, S. (2006):
Conduct-by-Wire - Following a New Paradigm for Driving into the Future.
In: Proceedings of FISITA World Automotive Congress, [Book Section]

Degenstein, T. and Winner, H. (2006):
Dynamic Measurement of the Forces in the Friction Area of a Disk Brake During a Braking Process.
In: Proceedings of FISITA World Automotive Congress, Yokohama (Japan), 22.-27. Oktober 2006, [Conference or Workshop Item]

Luh, S. and Winner, H. (2006):
Einfluss des horizontalen Sichtbereichs eines Radarsensors auf die ACC-Systemperformance in Kurven- bzw. Ein-/Ausschersituationen.
In: 4. Workshop Fahrerassistenzsysteme, Löwenstein, 04.-06. Oktober 2006, [Conference or Workshop Item]

Degenstein, T. and Winner, H. (2006):
Messung der Kräfte in der Reibfläche einer Scheibenbremse während des Bremsvorgangs.
In: Brake.tech 2006, München, 07.-08. Dezember 2006, [Conference or Workshop Item]

Darms, M. and Winner, H. (2006):
Umfelderfassung für ein Fahrerassistenzsystem zur Unfallvermeidung.
In: VDI, 1931, Düsseldorf, In: Autoreg 2006, [Conference or Workshop Item]

2005

Niemz, T. and Winner, H. (2005):
Bremswegverkürzung durch dynamische Dämpferregelung.
In: Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn <Hannover,2005> ; Reifen-Fahrwerk-Fahrbahn, (VDI-Berichte 1912 ;) S.181-197 ; ISBN 3-18-091912-4, pp. [181-197], [Conference or Workshop Item]

Schüler, F. and Niemz, T. and Adolph, T. and Steinmann, K. and Strohbeck-Kühner, P. and Mattern, R, and Fecher, N. and Mages, M. and Seiniger, P. and Winner, H. (2005):
QUADS - Verkehrssicherheitsaspekte einer neuen Fahrzeugart.
In: Kongress der Deutschen Gesellschaft für Verkehrsmedizin e. V. <33, Bonn, 2005> ; Kongressbericht 2005 der Deutschen Gesellschaft für Verkehrsmedizin e.V. - 33. Jahrestagung, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Bruder, R. (2005):
Cockpits für Straßenfahrzeuge der Zukunft - 2. Darmstädter Kolloquium Mensch + Fahrzeug 2005.
Darmstadt, [Book]

Winner, H. and Landau, K. (2005):
Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug - Cockpits für Straßenfahrzeuge der Zukunft.
Stuttgart, Ergonomia, [Book]

Winner, H. (2005):
Die Aufklärung des Rätsels der ACC-Tagesform und daraus abgeleitete Schlussfolgerungen für die Entwicklerpraxis.
In: 3. Workshop Fahrerassistenzsysteme, [Book Section]

Luh, S. and Winner, H. (2005):
Fahrzeugunabhängige Sensorplattform zur Beurteilung von Längsführungs-Assistenzsystemen.
In: 3. Workshop Fahrerassistenzsysteme, [Book Section]

Reyher, A. v. and Joos, A. and Winner, H. (2005):
A Lidar-Based Approach for Near Range Lane Detection.
In: Proceedings of the Intelligent Vehicles Symposium, [Book Section]

Luh, S. and Winner, H. (2005):
Mobile Sensor Platform for Evaluation of Longitudinal Control Assistance Systems.
In: IEEE Intelligent Vehicles Symposium, [Book Section]

Luh, S. and Winner, H. (2005):
Mobile Vehicle-independent Sensor Platform for Evaluation of the Characteristics of Longitudinal Control Assistance Systems.
In: 5th European Congress and Exhibition on Intelligent Transport Systems and Services, [Book Section]

Darms, M. and Winner, H. (2005):
A Modular System Architecture for Sensor Data Processing of ADAS Applications.
In: IEEE Intelligent Vehicles Symposium, [Book Section]

Winner, H. and Heuss, O. (2005):
X-by-Wire-Betätigungselemente. Überblick und Ausblick.
In: Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug - Cockpits für Straßenfahrzeuge der Zukunft, Stuttgart, Ergonomia, [Book Section]

2004

Darms, M. and Winner, H. (2004):
Eine Systemarchitektur zur Fusion von Umfelddaten.
In: Tagung Aktive Sicherheit durch Fahrerassistenz : 11. - 12. März 2004, Garching bei München / TUM, Technische Universität München; TÜV Akademie; FTM, Lehrstuhl für Fahrzeugtechnik der Technischen Universität München.- München, 2004.-Getr. Zählung, [Conference or Workshop Item]

Luh, S. and Winner, H. (2004):
Mobile, fahrzeugunabhängige Sensorplattform zur Beurteilung der Systemausprägungen von Längsführungs-Assistenzsystemen.
In: Integrierte Sicherheit und Fahrerassistenzsysteme : 21. internationale VDI/VW-Gemeinschaftstagung ; Tagung Wolfsburg, 27. und 28. Oktober 2004 = Integrated safety and driver assistance systems / VDI-Gesellschaft Fahrzeug- und Verkehrstechnik.- Düsseldorf, Düsseldorf, VDI-Verl., [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Isermann, Rolf and Hanselka, Holger and Schürr, Andy (2004):
Wann kommt By-Wire auch für Bremse und Lenkung?
In: Steuerung und Regelung von Fahrzeugen und Motoren - AUTOREG 2004 : Tagung Wiesloch, 2. und 3. März 2004 / VDI/VDE-Gesellschaft Mess- und Automatisierungstechnik.- Düsseldorf : VDI-Verl., 2004.- 726 S.- (VDI-Berichte ; 1828).-ISBN: 3-18-091828-4.- S. 59-, Düsseldorf, VDI-Verl., [Conference or Workshop Item]

Hard, M. and Winner, H. (2004):
Der Weg zum nachhaltigen Antrieb für das Automobil.
In: Thema Forschung, (2), pp. 2-8, [Article]

Winner, H. (2004):
Herausforderung Systemvernetzung bei Fahrerassistenzsystemen und Global Chassis Control.
In: Hochschultage der TU Darmstadt, [Book Section]

Winner, H. (2004):
(R)evolution of Driving.
In: SATL Seminar 2004, [Book Section]

Winner, H. and Isermann, Rolf and Hanselka, H. and Schürr, Andy (2004):
When does By-Wire arrive brakes and steering?
In: Proceedings of VDI Symposium AutoReg 2004, pp. 149-168, [Conference or Workshop Item]

2003

Gruber, S. and Härtel, V. and Holst, M. and Winner, H. (2003):
Beeinflussung des Fahrzeugverhaltens durch adaptive Fahrwerklager.
In: Reifen - Fahrwerk - Fahrbahn : Tagung Hannover, 29. und 30.10.2003.- Düsseldorf : VDI-Verl., 2003.- 410 S.- (VDI-Berichte ; 1791).- ISBN 3-18-091791-1.- S. 171, Düsseldorf, VDI-Verl., [Conference or Workshop Item]

Winner, H. (2003):
Die lange Entwicklung von ACC.
In: Workshop Fahrerassistenzsysteme <2, 2003, Leinsweiler>: FAS 2003 / Hrsg. Christoph Stiller ...- Karlsruhe : FMRT, 2003.- 44 S.- ISBN 3-9809121-0-8.- S. 1-5, Karlsruhe, FMRT, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. and Barthenheier, T. and Fecher, N. and Luh, S. (2003):
Fahrversuche mit Probanden zur Funktionsbewertung von aktuellen und zukünftigen Fahrerassistenzsystemen.
In: Fahrversuche mit Probanden - Nutzwert und Risiko : Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug, Techn. Univ., 3./4. April 2003 / Hrsg. von Kurt Landau ...- Düsseldorf : VDI-Verl., 2003.- VII,88 S.- (Fortschritt-Berichte VDI : R.12 ; 557).- ISBN 3-18-355712, Düsseldorf, VDI-Verl., [Conference or Workshop Item]

Darms, M. and Winner, H. (2003):
Fusion von Umfelddaten für Fahrerassistenzsysteme.
In: Workshop Fahrerassistenzsysteme <2, 2003, Leinsweiler>: FAS 2003 / Hrsg. Christoph Stiller ...- Karlsruhe : FMRT, 2003.- 44 S.- ISBN 3-9809121-0-8.- S. 13-16, Karlsruhe, FMRT, [Conference or Workshop Item]

Landau, K. and Winner, H. (2003):
Darmstädter Kolloquium Mensch & Fahrzeug - Fahrversuche mit Probanden, Nutzwert und Risiko.
In: Reihe 12, Düsseldorf, VDI, [Book]

Barthenheier, T. and Winner, H. (2003):
Das persönliche Lenkgefühl.
In: fahrwerk.tech, [Book Section]

Winner, H. and Landau, K. (2003):
Fahrversuche mit Probanden-Nutzwert und Risiko - 1. Darmstädter Kolloquium Mensch + Fahrzeug 2003.
Darmstadt, [Book]

Winner, H. (2003):
Trends bei Fahrerassistenzsystemen und X-by-Wire.
In: Jahrestreffen Technologie-Transfer-Netzwerk der IHK Darmstadt, [Book Section]

2002

Strothjohann, T. and Winner, H. (2002):
Reibwerterkennung mit dem Darmstädter Reifensensor.
In: 4. Darmstädter Reifenkolloquium / Hermann Winner (Hrsg.)- Düsseldorf: VDI-Verl., 2002.- (Fortschrittberichte VDI : R. 12 ; 511).- ISBN 3-18-351112-6, [Conference or Workshop Item]

Winner, H. (2002):
Fahrerassistenzsysteme als Nutzer der X-by-Wire Technologie.
In: 47. Internationales wissenschaftliches Kolloquium, X-by-Wire-Workshop, [Book Section]

Winner, H. (2002):
Fahrerassistenzsysteme. Stand der Technik und Ausblick.
In: 1. Autoforum Sachsen, Düsseldorf, VDI, [Book Section]

Fecher, N. and Filzek, B. and Winner, H. (2002):
Fahrerverhalten und ACC-Funktion in Ein- und Ausschersituationen.
In: Workshop Fahrerassistenzsysteme, [Book Section]

This list was generated on Sat Dec 14 00:17:35 2019 CET.