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Anzahl der Einträge: 14.

Deutsch

Sequenz, Heiko ; Keller, K. ; Isermann, R. (2012)
Zur Identifikation mehrdimensionaler Kennfelder für Verbrennungsmotoren.
In: Automatisierungstechnik, 60 (6)
doi: 10.1524/auto.2012.1000
Artikel, Bibliographie

Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011)
Transiente Luftpfadregelung für Dieselmotoren - Ein modellbasierter Ansatz für optimierte Sollwerte.
2. Automobiltechnisches Kolloquium. (11. - 12.)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kötter, Hinrich ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2007)
Ermittlung der Güte experimentell gewonnener Verbrennungsmotor-Modelle.
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Englisch

Isermann, Rolf ; Sequenz, Heiko (2016)
Model-based development of combustion-engine control and optimal calibration for driving cycles: general procedure and application.
8th IFAC Symposium on Advanced in Automotive Control - 8th AAC. Kolmarden Wildlife Resort, Sweden (20.-23. Juni 2016)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Sequenz, Heiko (2013)
Emission modelling and model-based optimisation of the engine control.
Technische Universität Darmstadt
Dissertation, Bibliographie

Sequenz, Heiko (2013)
Emission Modelling and Model-Based Optimisation of the Engine Control.
Buch, Erstveröffentlichung

Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011)
Emission model structures for an implementation on engine control units.
(28.08. - 02.09.)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2011)
Identification of Emission Measurement Dynamics for Diesel Engines.
In: Preprints of the 18th IFAC World Congress
Buchkapitel, Bibliographie

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Zydek, Simon ; Isermann, Rolf (2011)
Model-based optimisation of a step in acceleration for a CR-Diesel engine.
(28.08. - 02.09.)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2011)
Model-based smoke limitation for the control of turbocharged CR-Diesel engines.
11. Internationales Stuttgarter Symposium. (20. - 23.)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010)
A Global-Local Emission-Model for NOx and Soot Emissions of Turbocharged CR-Diesel Engines.
In: Proceedings of the ASME 2010 Dynamic Systems and Control Conference, DSCC2010
Artikel, Bibliographie

Mrosek, Matthias ; Sequenz, Heiko ; Isermann, Rolf (2010)
Control Oriented NOx and Soot Models for Diesel Engines.
In: IFAC Symposium Advances in Automotive Control, AAC 2010
Artikel, Bibliographie

Sequenz, Heiko ; Mrosek, Matthias ; Isermann, Rolf (2010)
Stationary Global-Local Emission Models of a CR-Diesel Engine with Adaptive Regressor Selection for Measurements of Airpath and Combustion.
In: IFAC Symposium Advances in Automotive Control, AAC 2010
Artikel, Bibliographie

Sequenz, Heiko ; Schreiber, Alexander ; Isermann, Rolf (2009)
Identification of nonlinear static processes with local polynomial regression and subset selection.
15th Symposium on System Identification. (6. - 8.)
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

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