TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Browse by Person

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: No Grouping | Item Type | Date | Language
Jump to: 2016 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010
Number of items: 13.

2016

Roth, Anne and Ogrin, Sabine and Schmitz, Bernhard (2016):
Assessing self-regulated learning in higher education: a systematic literature review of self-report instruments.
In: Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Springer, pp. 225-250, 28, (3), [Article]

Ogrin, Sabine and Roth, Anne (2016):
Kompass Schulwechsel: Den Übergang gestalten.
Vandenhoeck & Ruprecht, [Book]

2013

Keller, Sylvana and Ogrin, Sabine and Ruppert, Wolfgang and Schmitz, Bernhard (2013):
Gelingendes Lernen durch Selbstregulation. Ein Trainingsprogramm für die Sekundarstufe II.
Vandenhoeck & Ruprecht, ISBN 3525701489,
[Book]

Ogrin, Sabine and Keller, Sylvana and Scheibe, Anne-Kathrin and Lang, Jessica and Schmitz, Bernhard (2013):
Lerntagebücher selbst erstellen – Monitoring individuell fördern.
In: Schulmagazin 5-10, pp. 51-54, 11, [Article]

Keller, Sylvana and Ogrin, Sabine and Scheibe, Anne-Kathrin and Schmitz, Bernhard (2013):
Mehr Arbeitsdisziplin durch selbstreguliertes Lernen – Strategien für Schüler und Fördermöglichkeiten für Lehrkräfte.
In: Schulmagazin 5-10, pp. 7-14, 11, [Article]

2012

Ogrin, Sabine and Schmitz, Bernhard (2012):
Intraindividuelle Variabilität der Selbstregulation und lernbezogener Emotionen bei Hauptschülern.
In: 48. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Universität Bielefeld, 23.-27.09.2012, [Conference or Workshop Item]

Werth, Sarah and Wagner, Wolfgang and Ogrin, Sabine and Trautwein, Ulrich and Friedrich, Alena and Keller, Sylvana and Ihringer, Alice and Schmitz, Bernhard (2012):
Förderung des selbstregulierten Lernens durch die Lehrkräftefortbildung «Lernen mit Plan»: Effekte auf fokale Trainingsinhalte und die allgemeine Unterrichtsqualität.
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, pp. 291-305, 26, (4), [Article]

2011

Klug, Julia and Ogrin, Sabine and Keller, Sylvana and Ihringer, Alice and Schmitz, Bernhard (2011):
A plea for self-regulated learning as a process: Modelling, measuring and intervening.
In: Psychological Test and Assessment Modeling, pp. 51-72, 53, (1), [Article]

2010

Ogrin, Sabine and Ihringer, Alice and Keller, Sylvana and Schmitz, Bernhard (2010):
Evaluation eines Trainings zur Förderung der Motivation bei Hauptschülern.
In: 74. Tagung der AEPF (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung), Friedrich-Schiller-Universität Jena, 13.-15. September 2010, [Conference or Workshop Item]

Ihringer, Alice and Keller, Sylvana and Ogrin, Sabine and Schmitz, Bernhard (2010):
Entwicklung und empirische Prüfung einer Lehrerfortbildung zur Förderung von Selbstregulationskompetenz und mathematischer Kompetenz bei Hauptschülern.
In: 74. Tagung der AEPF (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung), Friedrich-Schiller-Universität Jena, 13.-15.09.2010, [Conference or Workshop Item]

Ihringer, Alice and Keller, Sylvana and Ogrin, Sabine and Schmitz, Bernhard (2010):
Interviews mit Hauptschullehrkräften zur Erfassung der Schülervoraussetzungen.
In: 74. Tagung der AEPF (Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung), Friedrich-Schiller-Universität Jena, 13.-15.09.2010, [Conference or Workshop Item]

Ihringer, Alice and Ogrin, Sabine and Keller, Sylvana and Schmitz, Bernhard (2010):
Interviews with teachers at German “Hauptschulen” in order to adapt a teacher training on how to support students in self-regulated learning.
In: Tagung der JURE (junior researchers of EARLI), Goethe-Universität Frankfurt, 19.-22.07.2010, [Conference or Workshop Item]

Ogrin, Sabine and Ihringer, Alice and Keller, Sylvana and Schmitz, Bernhard (2010):
Validation of a Longitudinal Instrument for Measuring “Hauptschul”-Students’ Self-Regulation.
In: Tagung der JURE (junior researchers of EARLI), Goethe-Universität Frankfurt, 19.-22.09.2010, [Conference or Workshop Item]

This list was generated on Tue Nov 12 01:09:10 2019 CET.