TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

New Autonomous, Four-Legged and Humanoid Robots for Research and Education

Friedmann, Martin ; Petters, Sebastian ; Risler, Max ; Sakamoto, H. ; Thomas, D. ; Stryk, Oskar von ; Stryk, Oskar von
Hrsg.: Menegatti, Emanuele (2008)
New Autonomous, Four-Legged and Humanoid Robots for Research and Education.
Venice (Italy
Konferenzveröffentlichung, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

Prototype models of new, fully programmable, autonomous four-legged and humanoid robots are presented as powerful standard platforms for research and education. They are based on an open and modular concept for hardware and software and exhibit a multitude of interfaces, sensors and powerful motion capabilities.

Typ des Eintrags: Konferenzveröffentlichung
Erschienen: 2008
Herausgeber: Menegatti, Emanuele
Autor(en): Friedmann, Martin ; Petters, Sebastian ; Risler, Max ; Sakamoto, H. ; Thomas, D. ; Stryk, Oskar von ; Stryk, Oskar von
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: New Autonomous, Four-Legged and Humanoid Robots for Research and Education
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: November 2008
(Heft-)Nummer: ISBN 978-88-95872-01-8
Buchtitel: Workshop Proceedings of SIMPAR 2008, Intl. Conf. on Simulation, Modeling and Programming for Autonomous Robots
Veranstaltungsort: Venice (Italy
Zugehörige Links:
Kurzbeschreibung (Abstract):

Prototype models of new, fully programmable, autonomous four-legged and humanoid robots are presented as powerful standard platforms for research and education. They are based on an open and modular concept for hardware and software and exhibit a multitude of interfaces, sensors and powerful motion capabilities.

Zusätzliche Informationen:

ISBN 978-88-95872-01-8

Fachbereich(e)/-gebiet(e): 20 Fachbereich Informatik
20 Fachbereich Informatik > Simulation, Systemoptimierung und Robotik
Hinterlegungsdatum: 20 Jun 2016 23:26
Letzte Änderung: 15 Mär 2019 09:58
PPN:
Zugehörige Links:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen