TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Extra Credit: Bank Finance and Firm Export Status in Germany

Goldbach, Stefan ; Nitsch, Volker (2013)
Extra Credit: Bank Finance and Firm Export Status in Germany.
In: Darmstadt Discussion Papers in Economics, 218
Artikel, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

This paper estimates the exporter premium in bank lending. We examine credit relationships in Germany, covering all loans of more than 1.5 million euro over the period from 2005 to 2010. Having controlled for a wide range of other firm and bank characteristics, our results indicate that exporting firms take out loans around 15 percent larger than those of non-exporters.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2013
Autor(en): Goldbach, Stefan ; Nitsch, Volker
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Extra Credit: Bank Finance and Firm Export Status in Germany
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 19 November 2013
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Darmstadt Discussion Papers in Economics
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 218
Kurzbeschreibung (Abstract):

This paper estimates the exporter premium in bank lending. We examine credit relationships in Germany, covering all loans of more than 1.5 million euro over the period from 2005 to 2010. Having controlled for a wide range of other firm and bank characteristics, our results indicate that exporting firms take out loans around 15 percent larger than those of non-exporters.

Freie Schlagworte: exporter premium; external finance; relationship lending; JEL Code: E44; E32; G21; F40
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften
01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Volkswirtschaftliche Fachgebiete
01 Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften > Volkswirtschaftliche Fachgebiete > Fachgebiet Internationale Wirtschaft
Hinterlegungsdatum: 19 Nov 2013 15:06
Letzte Änderung: 25 Feb 2022 13:22
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen