TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Active Pneumatic Suspension for Future Autonomous Vehicles: Design, Prove of Concept and Hardware-in-the-Loop Simulations

Hedrich, Philipp ; Lenz, Eric ; Brötz, Nicolas ; Pelz, Peter F. (2022)
Active Pneumatic Suspension for Future Autonomous Vehicles: Design, Prove of Concept and Hardware-in-the-Loop Simulations.
11th International Fluid Power Conference. Aachen, Germany (19.-21.03.2018)
doi: 10.26083/tuprints-00020819
Konferenzveröffentlichung, Zweitveröffentlichung, Verlagsversion

Kurzbeschreibung (Abstract)

In this article, we present a new concept of an active air spring, which can apply pressure and tension forces independently of its deflection. The active strut mitigates body oscillations and improves the driving comfort making it attractive for autonomous driving to avoid motion sickness. The model of the active air spring system and the controller design are described. Furthermore, the suitability of the actuator concept for use in an active chassis is shown. Finally, we show results of hardware-in-the-loop simulations.

Typ des Eintrags: Konferenzveröffentlichung
Erschienen: 2022
Autor(en): Hedrich, Philipp ; Lenz, Eric ; Brötz, Nicolas ; Pelz, Peter F.
Art des Eintrags: Zweitveröffentlichung
Titel: Active Pneumatic Suspension for Future Autonomous Vehicles: Design, Prove of Concept and Hardware-in-the-Loop Simulations
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2022
Ort: Darmstadt
Verlag: RWTH Aachen
Buchtitel: Fluid power networks : proceedings : 19th - 21th March 2018 : 11th International Fluid Power Conference
Veranstaltungstitel: 11th International Fluid Power Conference
Veranstaltungsort: Aachen, Germany
Veranstaltungsdatum: 19.-21.03.2018
DOI: 10.26083/tuprints-00020819
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/20819
Zugehörige Links:
Herkunft: Zweitveröffentlichungsservice
Kurzbeschreibung (Abstract):

In this article, we present a new concept of an active air spring, which can apply pressure and tension forces independently of its deflection. The active strut mitigates body oscillations and improves the driving comfort making it attractive for autonomous driving to avoid motion sickness. The model of the active air spring system and the controller design are described. Furthermore, the suitability of the actuator concept for use in an active chassis is shown. Finally, we show results of hardware-in-the-loop simulations.

Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-208195
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften und Maschinenbau
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 16 Fachbereich Maschinenbau
16 Fachbereich Maschinenbau > Institut für Fluidsystemtechnik (FST) (seit 01.10.2006)
Hinterlegungsdatum: 03 Mär 2022 12:16
Letzte Änderung: 04 Mär 2022 07:22
PPN:
Zugehörige Links:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen