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Exploring Churchill’s political speeches : The case for digitality in interdisciplinary linguistics and history teaching

Bartsch, Sabine ; Mares, Detlev (2020)
Exploring Churchill’s political speeches : The case for digitality in interdisciplinary linguistics and history teaching.
In: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften
doi: 10.25534/tuprints-00017202
Buchkapitel, Erstveröffentlichung, Verlagsversion

Kurzbeschreibung (Abstract)

Interdisciplinary didactic concepts can greatly benefit from digitality as a facilitator of interdisciplinary teaching and learning. This paper presents an interdisciplinary digital teaching concept on British Political Speeches; it is based on a course held with an interdisciplinary group of teachers and students from history and linguistics in an undergraduate course at Technische Universität Darmstadt. Explorations of the rhetoric of political speeches may start off from either linguistic or historical questions; combining both with digitality as a facilitator can lead to students’ deeper engagement with political rhetoric from an interdisciplinary perspective.

Typ des Eintrags: Buchkapitel
Erschienen: 2020
Autor(en): Bartsch, Sabine ; Mares, Detlev
Art des Eintrags: Erstveröffentlichung
Titel: Exploring Churchill’s political speeches : The case for digitality in interdisciplinary linguistics and history teaching
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2020
Ort: Darmstadt
Buchtitel: Digitale Fachdidaktiken in den Kulturwissenschaften
DOI: 10.25534/tuprints-00017202
URL / URN: https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/17202
Kurzbeschreibung (Abstract):

Interdisciplinary didactic concepts can greatly benefit from digitality as a facilitator of interdisciplinary teaching and learning. This paper presents an interdisciplinary digital teaching concept on British Political Speeches; it is based on a course held with an interdisciplinary group of teachers and students from history and linguistics in an undergraduate course at Technische Universität Darmstadt. Explorations of the rhetoric of political speeches may start off from either linguistic or historical questions; combining both with digitality as a facilitator can lead to students’ deeper engagement with political rhetoric from an interdisciplinary perspective.

Status: Verlagsversion
URN: urn:nbn:de:tuda-tuprints-172021
Sachgruppe der Dewey Dezimalklassifikatin (DDC): 300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
400 Sprache > 400 Sprache, Linguistik
900 Geschichte und Geografie > 910 Geografie, Reisen
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Geschichte
02 Fachbereich Gesellschafts- und Geschichtswissenschaften > Institut für Sprach- und Literaturwissenschaft
Hinterlegungsdatum: 14 Dez 2020 06:48
Letzte Änderung: 07 Jan 2021 19:17
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