TU Darmstadt / ULB / TUbiblio

Consistent theories of isotropic and anisotropic plates

Kienzler, Reinhold ; Schneider, Patrick (2012)
Consistent theories of isotropic and anisotropic plates.
In: Journal of Theoretical and Applied Mechanics, 50 (3)
Artikel, Bibliographie

Kurzbeschreibung (Abstract)

In this paper, the uniform-approximation technique in combination with the pseudo-reduction technique is applied in order to derive consistent theories for isotropic and anisotropic plates. The approach is used to assess and validate the plate theories already established in the literature. Further lines of research are indicated.

Typ des Eintrags: Artikel
Erschienen: 2012
Autor(en): Kienzler, Reinhold ; Schneider, Patrick
Art des Eintrags: Bibliographie
Titel: Consistent theories of isotropic and anisotropic plates
Sprache: Englisch
Publikationsjahr: 2012
Verlag: Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej (PTMTS)
Titel der Zeitschrift, Zeitung oder Schriftenreihe: Journal of Theoretical and Applied Mechanics
Jahrgang/Volume einer Zeitschrift: 50
(Heft-)Nummer: 3
URL / URN: http://www.ptmts.org.pl/jtam/index.php/jtam/article/view/v50...
Kurzbeschreibung (Abstract):

In this paper, the uniform-approximation technique in combination with the pseudo-reduction technique is applied in order to derive consistent theories for isotropic and anisotropic plates. The approach is used to assess and validate the plate theories already established in the literature. Further lines of research are indicated.

Freie Schlagworte: consistent plate theories;linear elasticity;pseudo-reduction technique;uniform-approximation technique
Fachbereich(e)/-gebiet(e): 16 Fachbereich Maschinenbau
16 Fachbereich Maschinenbau > Fachgebiet für Konstruktiven Leichtbau und Bauweisen-KLuB (2023 umbenannt in Leichtbau und Strukturmechanik (LSM))
Hinterlegungsdatum: 08 Apr 2019 07:58
Letzte Änderung: 20 Nov 2019 13:31
PPN:
Export:
Suche nach Titel in: TUfind oder in Google
Frage zum Eintrag Frage zum Eintrag

Optionen (nur für Redakteure)
Redaktionelle Details anzeigen Redaktionelle Details anzeigen